Monday, April 13, 2015

KGB:Killer Gourmet Burgers (KGB) The Gardens Mid Valley

Sememangnya sedap , puas hati & kenyang. Alhamdulillah terus tersandar kekenyangan....dari balik Miri last year ini laa 1st time dapat makan Burger..sebabnya sejak semua naik nii aku dah catu fast food ni.....heeehhh

Masa memula hubby stop depan KGB ini pon aku dah tayang muka bosan...mana tak abis diet mak ooo, dema ini tak menyokong sungguh....tapi sebabnya alasan budak kuat makan si kenit lil shazleen nak sangat makan burger siap dikutuk kutuk nya aku yang dah boikot fast food ini...(hamboi anak ooo molot dah serupa peluru mesingun laa pulak..laju serupa fast & furius 7 pulak)

Aku pasrah dalam  redo....total lost RM 129 dengan 5 biji burger, 1 onion ring, 2 lime jus, 2 ice lemon tea, 1 mineral water


              
              

Overall setakat ni burger yang paling sedap pernah rasa...sangat puas hati....
 burger lovers, you must check out this place. 

Sesekali layan nafsu, kalau selalu mau parahhhhh





Friday, April 3, 2015

Travel Labuan: Labuan


1st time jejak kaki di pulau bebas cukai ini, unplanned 2hari 3malam je pon masa hubby balik aritu dia offer ikut kebetulan dia ada keja diLabuan..haaa kena pulak time shool holiday memang patut laa pon kasi terbang semua stress gitu....walaupon Labuan tak lee sebesaq mana...and tak da laa tawaf mana pon..

Flight 2jam 15min sama jarak macam nak ke Miri....sampai terus jee aku ambik cab ke Dorsett Grand Labuan, ada satu kaunter tiket cab keluar dari airport labuan senang RM15 hinggit ..apasal aku yang kena buat sebabnya laki aku dah semlata pon satu malan di Labuan...nama pon dia pegi baut keja kan..lagipon laki aku dari Miri,aku dari KL so pepandai laa bawa diri yeeee....

Pemandangan dari tingat 3 hotel....nak keluar heee heeee idak laa kot panas seh kat luar..terbakaq kulit kulit..!!!

Uiii panas betul masa tu. Labuan serious panaslah! Katanya dah lama tak hujan.  Panas Labuan ni panas berbahang. Pedih kulit ni. Mungkin sebab dia sebuah pulau kecik yang dikelilingi laut.. Miri pon tak panas cam ni,,,,
Pandangan luar bangunan Hotel
Petangnya kami laki bini merayap ke sini...itupon sebab laki aku dah kebulur, ada 1 kedai mamak dekat Maybank ...Betul2 terletak di bangunan Financial Park @ Ujana Kewangan. ianya merupakan tempat membeli belah terkemuka di sini....dilabuan yaaa..walaupon dalam tuuu tak de laa hebat sangat tapi ok laaa buat sopping...ada parklson & giant..lepas tuu ada laaa kedai kedai kecil....The only shopping complex di Labuan!!!!

Bila aku sebut terkemuka tuu jangan laa bayangkan macam Pavillion ataupon 1Utama ok....aku hampuk gak kauorang!!

Malamnya sekali lagi laki aku ajak makan...mai aiiii tadi petang dah selamat dia telan mee mamak nagn teh tarik..ini ajak lagi...mampuih mana laa aku nak diet lagu ini....nasib aku minum jee tadi so ada laa ruang nak sumbat ...walaupon aku jarang dinner but kalau kat tempat orang harus merasa or meratah....

Jom dinner
Tomyam sedap 4****
Ikan Kerapu sweet n sour pon Sodap 
Tu ada sotang & udang goreng tepung pon hingga menjilat jari fresh fresh gitu
nama kedainya so sesapa yang nak try sangat sangat dialukan...kedai ini area town jee pon

Hari ke-2

Laki aku keluar gi keja, aku pon dalam kul 10 lebih jee siap siap keluar jejalan..sorang sorang ooo sebabnya bebudak lagi rela ke umah makcik diaorg.... citt yang kecil pon bukan main tak heran aku nak jejalan....memula aku singgah Muzium labuan...cantik oo dalam tu ada 2 tingkat lagi...masa aku sampai ada laa sepasang pelancong dari Jepun ok laaa, aku sebenarnya cuak sikit kalau masuk tempat tempat history ni sorang sorang,,, lepas jee diaorg keluar seram pulak aku sorang sorang kat situ..tapi sebab aircorn ada so aku fefeling leee macam best...tapi memang BEST pon baru aman nak baca sejarah labuan semua..... 

Baru la tahu kisah wujudnya wart momorial sebab dan musibabnya. Nak tau lanjut haaa pi buka buka sejarah...heeee tak pon google jeee

habis muzium aku jejalan lagi ketown cari cekelat pulak..sebab ramai yang kata murah kan meh kita tengok harga .... coklat, perfume dan kereta di sini dijual dengan tanpa cukai. Inikan pulau bebas cukai. Nak beli kereta, duit tak cukup. Nak beli perfume, ada lagi stock. so, beli sajoooo cekelat itu pon sebab dipesan siAin kalau ikut kan aku malasssss......nak kata MURAH yes memang murah tapi kena hati hati expired date ok..belek betoi betoi jangan terbeli yang dah expired suda naya jeee mau nak sumpah jee kedai tuu kan heeeee...tapi kebanyakan nya kedai cina so sumpah pon apa kisahhhhhh....


Wednesday, March 25, 2015

My Buah Hati Ulam Jantung.....

Iman - bahasa diri / panggilan dr papa
Shazleen - panggilan dari abang long
Baby - bahasa diri nak membodek

selebihnya aku yang panggil 

Sha - panggilan manja
Sha Sha - pangilan alah alah nak kena marah
Nurul Iman Shazleen Bt Amminuddin - dia tau bila nama penuh dah kena jerit that means memang kena MARAH !!! 


apa pon panggilan, apa pun perangai budak kenit ini ins sha allah You may be grown up from being a cute little girl to a beautiful young woman… but you will forever be the loving daughter that you’ve always been.
My dearest daughter… don’t let anyone take you for granted, always hold your head up high. Never stop believing in yourself, just go forth and aim for the skies. I love you.

Saturday, March 21, 2015

Muzium Diraja : Istana Negara Lama


Lama sungguh berhajat nak visit Istana Negara yang diangkat sebagai destinasi pelancongan rasanya dari last year lagi. Sebabnya aku terpikir sure gempak punya ISTANA niii....Nak jadi cerita semalam lepasnya solat Jumaat, memandangkan kami semua dari Pandan masa nak balik tu memasing semangat memikir nak singgah mana...ada hati lagi tuu nak meronda padahal memasing asal masuk je lelap...aku juga sorang sorang tergejil biji mata..tahan ngantuk. 

Muzium Diraja dibuka pada setiap hari, bermula 9 pagi hingga 5 petang. Bukan free ok kena bayar dan harganya berpatutan RM5 dewasa dan kanak kanak RM3, tapi buat pelajar sekolah menengah masih dikira sebagai kanak kanak...so Jimat disitu..

Semua sekali aku bayar RM18 berbaloi kan... 

Sebelum kami tawaf istana, post dulu kat mountain yang cantik ni...
NO PICTURE,NO SHOES..

Hambek memula berangan fefelling nak snap gambar juta juta alah aah post Cinderella (psss movie post belum tengok lagi) teru kecundang...

But serius dalam memang lawa...macam macam dapat tengok..yang tak dapat tengok and jumpa anak raja yang handsome handsome jaa cam anak raja Johor tuuu...nasib anak dara aku kenit lagi kalau tak dah bole buat calon menantu !!! cittt hangan hangan tak sudahhhhhhhh 

Masa dalam istan lama dapatlah tengok balai mengadap kecil, ruang tamu utk kerabat, ruang tamu utk para duta, ruang tamu utk menteri, ruang tamu utk Permaisuri Agong- gosip time, ruang pejabat Agong, ruang pejabat Permaisuri Agong, ruang santapan di raja, ruang santapan kerabat, ruang nonton cinema - aku rasa kalau tengk kat panggung lagi best kot..,bilik peraduan Tengku Mahkota, bilik2 peraduan kerabat, bilik peraduan Agong, bilik persalinan, bilik bersiram di raja, bilik bacaan, klinik di raja - siap ain & zidane teruja lagi tengok bilik ini....sebabnya tak terpikir ada...haaaaa aku gelak jahat....hallo mesti laa ada kan...cuma nya diistana ini tak ada swimming pool, bilik gym, bowing...agaknya istana yang baru sure lagi complete kot kan.....

Last sekali paling best and paling besar "apartment Agong", walaupon dalam bilik just ada pameran katil, sofa sikit sikit , TV kotak tuuu (yelaahhhh istama lama kan takkan nak taruh flat screen pulak..) bilik ini paling nampak mewah besar amat...sambung dengan bilik mandi & biik dobi & bilik baju....
sangat cantik dengan deco yang tentu tentu mewah ...fabrik langsir & wall paper....mati berangan laa aku  haaaaaa.....

Keseluruhan 2 tingkat akan ada petugas yang akan jawab soalan soalan dan sangat membantu....Nak snap picture curi curi pon takut....scary haaaaa..mana tau "hati hati ada yang memerhaati" kalau CCTV ok lagi..so paham paham jeee......

Budak ini masa keluar nampak buggy ni sebok ajak naik siap pegi tanya lagi kakak tuuu kena bayaran tak? Bila nak jaln? Bayar mana? Ok sapa yang nak naik buggy kena bayaran sebanyak RM1 dewasa, kanak kanak FREE...

Pusing depan istana and hantar turun ke tempat beli tiket tadi..so tak payah laa nak menapak turun...
Puas hati dapat naik......


Sejujur jujur nya pendapat aku ...biar betikkkkk takkan istana cam gini....tak nampak elegent langsung rasanya bukan setakat rasanya aku berani kerat jari rumah orang kebanyakkan yang kaya raya lagi lawa berbanding istana ini...memang mewah tapi simple sangat....mungkin istana yng baru kat Jln Duta lagi canggih kot..!!!

Sayang sangat walaupon dah dijadikan tempt pelancongan tapi sebenarnya maacm kosong...!!! masa aku pegi pon tak ramai pelancong just org kebanyakan yang macam aku ini jee ada...

Mula terpikir tiap tiap tahun berhabis untuk kos pengubahsuaian mana pi....apa jadi..takan tuuu jaaa !!!!