Thursday, July 5, 2012

Jakarta - Family Holiday's - Mangga 2 & D'Cost Seafood

JAKARTA...JAKARTA....aku da jatuh cinta cintun....especially tanah abang..walaupon sesak yang amat tapi aku suka lagi kalau nak dibandingkan kan ngan Pasar Baru....

Tiket treat nii da lama booking...last year lagi time airasia promo...tertiba terniat nak bawa kakak sulong aku jejalan....niat suci murni kakak aku yg lagi sorang..haaaa makasih yaa umi..
"next year kita round the world lagi..."

Sebenarnya kakak aku tak tetap pon destination mana nak pegi ..aku jee pilih Jakarta sebabnya saja nak merasa "MACETNYA keaddan disana"
Lepas tuu aku angkut siKenit tuu so ...
HERE WE'RE.....10 of us...

Flight awal awal pagi tu aku pilih...punya laa excited...padahal lam hati risau gak..sebabnya festime aku giJakarta lepas tuuu diangkat selaku ketua kumpulan seramai 10 orang tuuu....hadoi laaa memula semua pompuan ..last last anak buah aku lagi 2 orang sebok nak mengikut.....so aku letakkan arahan kena jaga lagi 4 kanak kanak rebina....
Flight kul 7am so seawal 3.45 aku da kejutkan semua soh bangun & seawal 4.30 da gerak ke airport...perhhhh time nak bangun tuu memasing liat..mana tak kul 12 baru nak cari bantai..sesekali jumpa apa lagi borak sampai tak hinggat kena bangun awal...!!!

anak anak rebina
2 anak raja rashid, 2 anak amminuddin

Landing jeee terus naik bas.....bas memang sedia ada yeee..bersepah kat landasan tuu naik jee..so nanti dibawa ke terminal arrival...kiranya tempat landing ngan terminal jauh gak lee berpeluh ketiak gak...

Selesai semua terus keluar, pak supir da memunggu 



sampai jeee terus ajak pak enon (supir darikak aina - thanks sis)
check in kat hotel nak antar luggage yang bertimbun nii..tuu belum beranak pinak lagi...haiyaaaa....lupa nak snap gambar luggage.... 

antoni hotel
Jl. Hayam Wuruk No. 111F-G  Jakarta, Indonesia
(0)21 6230 6302

Selesai aku ajak pak enon terus ke Mangga 2 
mak aiiiii banyak nyee handbag.... we jalan2 tengok2 jenguk..sebab plan nak cari tempat makan fofular..D'Cost...

sesambil tuu jejalan cuci mata...kakak aku pulak sebok nak cari prepaid nak call mesia...hiiii 
so banyak jejalan cuci mata jee... they have all the imitation branded handbags..depan pintu masuk da bersepah...hadoi laaaaa cantisss cantisss juga but...bukan nak eksen tp aku tak pakai fake 
baju baju pon bersepah..tapi sebab ngan tolak stroller lagi..so terasa amat payahnya...
blouse banyak...kain cotton pun banyak...tapi sebab aku da set lam kepala nak memborong kat Tanah Abang so....terus tak de laa aku membazir juta juta rupiah kat sini...just borong sikit sikit barang anak anak aku jeee...menan tuk sikenit tuuu umpan nak menzip molot nya....haaa...
tp hati2 ada yang tidak berkualiti wpun dari mata kasar nampak serupa cantik kain cottonnya.



 kakak kakak aku yang sebok memilih tshirt cap Jakarta...yg ada wording Jakarta tau...!!!!
aku .....!!!!???

Sebab aku menang da set siap siap setkan berapa jam kat sini...so apalagi cepat cepat aku kerahan kakak kakak aku cepat gerak..memasingh prot da berbunyi.....drum, trompet semua da ada....
Jenuh gak leee dok mencari D'Cost niiii....& nasib baik ramai yang ramah tamah kat area sini ..
D'Cost...info info yangaku baca memang ramai recommend tempat nii..
dan hasilnya..ada ummmphhh walaupon time aku makan tuu  ikan gurame bakar tuu cam ada bau sikit...!!!
cost lunch 1st.day tuu about rupiah 300,000 jeee....haaaaa memang jimat dalam RM100 ++ untuk 10 mulut naga....

Memu: KAILAN MUDA SAUS TIRAM , SOUP TOM YAM, CUMI GORENG TEPUNG, AYAM FILLET SAUS ASAM MANIS, OMELETE SEAFOOD ASAM MANIS, IKAN GURAMI GORENG  & BAKAR 
'Mutu Bintang 5 - Harga Kaki 5'

 lepas makan da kenyang time tuu baru kul 12pm terus kami bergerak ke
Taman Safari Indonesia Cisarua,Bogor 

keluar jee tol da jem sikit..upanya jalan nak ke bogor ditutup...alternative guna lee jalan jauh sikit..last lat haaa hambek kau...da tak bergerak...time tuu da kul 3...jarak dari jakarta ke Bogor lam 2jam cam tuuu...so pak supir ajak balik sebabnya klau sampai bogor pon taman safari da tutup....hadoi laaa prust gile....1/2 hari terbuang cam tuu jeee...
kalau aku tau tutup baek aku sambung sopping kat tamrin city keee, kat mangga besar kee....hanggin aku...
sampai balik ke hotel da maghrib..sana jarak waktu beza 1jam dari mesia. so kul 6 da gelap gelita da masuk maghrib pon...

Dinner malam tuu pak sipir bawa..kat mana tak lupa nama restoren tuuu 

 Es Campur..sedap siap ada nangka lagi....

 nasi goreng

 nasi goreng ayam 

Jus Alpukat minuman femes di indon

 
 eskren oreo

 sok aku sambung taman safari yaaaa.....nak balik da....
menang best sebabnya binatang tak terkurung...bebas bergerak.....
kompon anak anak aku terpegun haaaaaa....

2 comments:

  1. Bestnya...saya tak pernah sampai jakarta nih. Akak dapat supir tu dari mana ek. Nanti kalau saya ke sana, nak cari supir jugak

    ReplyDelete
  2. Kalau nak Supir Jakarta - Bandung contact jee kak aina 0172262458 or email teh_cumi@yahoo.co.uk
    alhamdullilah service tip top...

    ReplyDelete