Friday, July 6, 2012

Jakarta Day 2 - Family Holiday's - Taman Safari & Ancol Themepark

currency rate RP1Juta=RM0.340


2nd day - pepagi lagi da bangun....semangat punya pasal especially kanak kanak ribena laaaa kecoh nak tgk binatang...sebabnya kul 7.30am da terpacak pak supir...service memang umphhh laaa...
so seawal kul 6 semua da bangun siap....cittt nama jeee cuti tp tetap kena bangun awal gak.....!!!!

Beza time pula lewat sejam dari mesia...so kiranya kita kul 7am, Jakarta baru kul 6am....
tapi da nama pon holiday so setiap saat tuu memang bermakna gitu...bekfas pulak siap siap makan kat hotel..and best part hotel nii siap antar depan pintu bilik lagi..alah setakat hotel 3***..mana lee nak ada coffee house alah alah 5*****..janji food sedap bagi aku da alhamdullilah...

 roti kaya cheese...memang terbaek..fresh dari ladang... dia punya tabur cheese tuuu nii kalau hari hari mau berat aku naik berkilo niii...

ok sambung balik 2nd day..

 kanak kanak ribena yang kalut nak soh aku gerak cepat...padahal aku sebok dok menyembang ngan pak supir tuk ari ni punya plan...lupa pulak nak snap gambar pak supir!!!

Sepanjang 1jam30min perjalanan aku bantai tido....haahhhh lama tuuu 
sedar sedar da nak sampai
 so sempat leee disajikan ngan pemandangan kiri kanan.., ada yang best ada tak best
asal jee keta berhenti ada jee penjaja menjual tepi tepi tingkap...kekadang tuu siap main paksa paksa lagi
sebab aku da biasa ngan keadaan tuu baik diBandung di Bali so wat tak tahu jee laaaaa....

Yang kakak aku tak berapa nak biasa mula laaa tayang muka jakun...nampak pisang tanduk pon dia soh aku beli.....hisss nampak jeee nangka dia soh aku beli..lasst last aku jeling sekali terus diam...
haaaaa..aku bukan apa kang tak pasal pasal bila makan sakit perut...bukan setakat buah jee tau..segala kuih pon dia nak rasa...sebab bagi aku yang tepi tepi jalan tuu kebersihan cam kurang sikit..& masakan pulak sure pedas punya....kakak aku da lee alegi makan pedas pedas niii.....

Bayaran masuk  ada 2 kategori domestik & International
Dewasa : Rp.100,000 / Rp.180,000
Kanak2 :Rp.90,000 / Rp.160,000
Van : Rp. 15,000

so hari tuu paksupir belikan tiket atas domestik..haaaaa....jimat gak belanja....
so safari nii tak leh berjalan yeee maksudnya bukan macam zoo kat mesia....bole berpoya poya..rehat rehat sambil tgk binatang.....oh no no no.....ini jenis harimau,singa,unta yang leh lepak lepak atas jalan...manusia sila naik van or keta yeee kalau tak mau di ngap ngan binatang tuu semua....

Nak jadi hal.....baru sekerat jalan pergio paksupir da meletup..hadussss semua panic..mana tak...kang nak balik ngan apa....!!!da leee betui betui sebelah kolam gajah...


haaaa belalai gajah tuu betui betui atas jalan tau ...sebelah keta kitaorg...mula lee masing masing cuak nak keluar..anak aku pulak sishazleen tuu dibantai nya menjerit sekuat ati ..takut punya pasal...
mana tak nya sebab kakak aku aka siUmi tuuuu pon takut nak keluar...hadoi laaaa...
memasing cuak takut gajah tuuu sembur ngan air kang...tak pasal pasal kuyuh satu badan dah leee sehelai sepinggang....ayo ayo....!! nasib baik cepat2 security or penjaga binatang tuu datang kat kitaorg tolong bukakan pintu...kalau tak mau keras kat situ....time tuu paksupir pulak dok sebok bincang ngan security gak sebab nak transfer kami naik bas yg.memang disediakan kat situ gak....

masa ni da dalam bas...round safari..best naik bas nii tau sebab siap ada penerangan lagi...
tak sia sia keta rosak.....haipppp.....!!!!
Jom layan binatang yg ada kat situ...BEST TAU......




ada berani nak jalan kaki.....sekali dia ngap haaaa tak balik raya


sikenit pon berani okies.



sementara nak menunggu mobil nya dibaiki...so kami lepak kt area luar pulak..macam macam activiti ada...
cabel car....taman tema leh mandi mandi...souvenir shop (aku angkut banyak t-shirt yee kat sini..sebabnya murah & ada kualitasnya...untuk anak anak aku)


diluar kawasan safari tuuu..


Dalam kul 1pm kami gegas gerak....ikutnya boleh awal lagi tapi disebabkan mobilnya pancittttt....reda saja leee....
Dari safari balik pulak ke Jakarta Pusat .....

DUFAN Dunia Fantasi
  Depan pintu masuk......nanti sambung lagi jenuh memilih gambar!!!

1 comment:

  1. Assalamualaikum Wr.Wb. Tuan / Puan
    Mutiara Bandung Transport Solution menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, mesra, jujur, dan peramah
    Free & Eazy Program Tour (semua tempat di bandung)

    Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej)

    Rate Kereta Taip Daily/14 hour from 8am yo 10 pm

    Suzuki APV ( 7seat ) 130 RM

    Toyota Avanza ( 6seat ) 130RM

    Toyota Innova ( 7seat ) 160 RM

    KIA Pregio ( 10seat ) 170 RM

    Isuzu Elf ( 10-15 seat ) 215 RM

    Isuzu Elf Long (16-19seat) 270 RM

    Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.
    Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
    CALL / hubungi / sms / whatsapp / konsultasi percuma : +62 858 6137 8328
    WhatsApp : +62 858 6137 8328
    pin blackberry : 30D1 82F0
    email:
    tonybandung@smartfren.blackberry.com
    or
    tonytransportbandung@gmail.com

    ReplyDelete