Wednesday, July 11, 2012

Jakarta Day 2 & 3 - Family Holiday's - Ancol Themepark & Tanah Abang

Last entry letih da aku...haaa tp sopping Jakarta mmg HEAVEN..sesekali pegi Jutawan aku..bawa juta juta gitu ..haaaaaa

Ok Jumaat tuu lepas jeee ke Safari terus ke Ancol...memula paksupir bagi tau tutup kul 6 ptg...time tuu aku da cuak mana tak budak2 sure excited gile nak main pulak wp pon dapat 2 jam..tp pada aku yg nak membayarnya cam rugi lee pulak mana tak ..dalee bayaran masuk 
265,000 sorang, bayaran nak masuk kat pintu gerbang pulak 20,000 so kalau masuk setakat 2 jam apa kes...

Lepas jee dari pintu gerbang mai aaaa besarnya...Ancol nii terletak betul betul tepi pantai...alah cam padang kota kat Penang tuuu...tp sini lagi cantik boleh berenang, volley ball....ada taman permainan, gerai makan..
itu yg kena bayar 20,000 tuuu rupiah yeee!!! Kalau tak mau berhenti pon ok bole pusing pusing....tapi rugi aaaa sebab da bayar Rp20,000
Sayang nya kami tak sempat nak bergambar pon memasing kalut nak masuk DUFAN
keluar dari DUFAN da gelap....hadusss laaaa nyesal pulak tak snap 2,3 keping....!!!!

Budak budak da melompat lam Van bila nampak roller coaster bagai hadoi laaaa cepat2 aku gikaunter upa-upanya tutup kul 9malam...selamat Rupiah aku berbaloi & untuk bayar...so apa lagi  
JOM BERSERONOK !!!!

Membelakangi pintu masuk...wahhh aku pulak yg over excited.......

bukan main lagi sikenit tuuuu memula jeee wat muka cuak tp last last dia yang terjerit jerit pantang nampak semua nak naik..nasib waiting time tak lama...so diingatkan pada sesiapa yang nak ke DUFAN pegi leee time weekday..kalau weekend memang sesak....kebetulan pulak time kitaorg pegi tuu Jakarta skoll holiday...boleh dikatakan hampir semua permainan leee budak2 tuuuu dapat main....



time break lam kul 6.30pm tuuu ...
 BEST tapi tak CANTISSSSSS..haaaaa.....


 
 anak sapa laaa niiii...hissss mana pi mak pak dia niii....haaaaaa
opsss pak dia tertinggal kat Mesia....
 
aku lee tuu mak dia...kahhhh ni nak jadi ceta aku jeles tengok anak buah aku ngan siZidane dok pulun turun naik roller coaster....haiyaaaa tarak takut kaaaaa...

aku pun apa lagi..slow slow bergezuppppp lari masuk tempat beratur tuuu .haaaaaa
itu yg siShazleen melalak tuuu agaknya dia seriau kot...kahhhh
tapi memang best...kepala kee bawah tuuuu...lepas ni aku nak try naik kat USS pulak ..time aku pegi ari tuuu lum launch lagi...

turun jee kepala pon da tiong-tiong.."zxcdevrfsasdwerf."...pening kejap....!!!
haaaa tapi menang best!! 



dalam souvenir shop


pintu gerbang
banyak juga lee gambar kang tempek banyak2 muntah pulak..haaaa

Jom layan sopping kat Tanah Abang pulak...

Hasil hasilnya seawal pagi kul 9am da smapai & kul 5pm baru keluar ..baru nampak matahari haaaaaaa





Ni pulak time nak buat langsir....
but jangan ditanya berapa semiter...pada aku memang MURAH sangat...
sapa nak tengok meterial kain meh singgah umah aku...

order pagi malam da siap hantar ke Hotel..& da siap pasang pon kat umah aku....
ini case unplanned okey ...aku tak bercadang pon nak tempah langsir..tp bila da pusing pusing...da sembang-sembang...terberkenan pulak...!!!

 Ni area ruang tamu jeee...ruang makan, ruang atas....semua ada..!!!

Jom tengok lagi sebahagian dari suasana Tanah Abang








No comments:

Post a Comment