Sunday, July 7, 2013

Bangkok aku datang:Part 2 Chatuchak market

Sambil layan MELODI sambil update..gila lama aku tak tengok melodi niii....asyik sebok jeee 24jam..terbaek laaa kak OGY...still meriah cam dulu gak...

ok Second day semangat kami bangkit awal2.. nak terjah  Chatuchak market memang besttttt.. Chatuchak Weekend Market yang buka pada hari Sabtu dan Ahad...so kalau sapa nak terjah makesure Sabtu Ahad yeeee...kalau tak meleasssssss uoallss

Sebelum tuu breakfast dulu kat hotel alhamdullilah hotelnii sediakan makanan HALAL tapi sebab prot aku nii memang jenis mengada sikit so dr.mula smpai last dudukhotel tuu aku makan roti ngan salad jeeee

Ramai juga laaaa orang mesia kat hotel niii....so jimat daaa bekfast..




Jom Layan Gambaq

A must visit place kalau ke Bangkok
sangat besar pasar nih
separuh hari pun x cukup
banyakkkk sangat barang yang menarik
harga pulak tawar separuh dari harga display


 Aku memang berkenan sungguh ngan lampu niiii...jenuh dok pikiaq kalau beli nak gantung mana...!!!Bila balik mesia...iskkk rugi lee plak...kalau tak leh gantung nak raya niii heeeee...

banyak gak barang yg aku berkenan tapi tak beli sebabnya dok pikiaq iskkk
sakgi laaa kot kot jumpa hat lagi cantik...last last nyesal...lepas tuu sanggup tawaf lagi sekali nak gi cari...langsung tak jumpa kecil....punya lee besaq market niii....satu hari pusing pon xcukup....moralnya...area nii kena bawa bakul THB yeee...

Dari hotel kami naik bas no.72,siap pesan kat konductor bus tuuu kalau sampai chatuchak tolong inform...bestnya diaorg mmg sporting journey adalah lam 30min kot siap laaaa konductor bas tuu tersengguk ngantuk....siap lena kot nasib baik driver bas inform...

Masa kami sampai baru nak buka gerai...tapi time tuuu pon da ramai orang...



 Panas memang panas...memula masa Yang offer limonjusnii aku siap juai mahal lagi...last lasttaktahan tengok siYang niii dah 2,3 botol dia balun....aku apa lagi try laaaaa...perhhhh memang laaaa awesome ...memang sedap fresh sangat....lepas tuu terus laaaa kejap kejap aku beli kejap kejap aku beli.....haaaaaa panas sehhhh!!!

Panas panas pon orang tetap ramai.....apa kisahkan....

Lunch hanya siYang jee makan..aku haaaaa prot mengada tak lepas tekak aku...padahal sedap jee aku tengok....Untuk cari kedai makan halal, tak jadi masalah sebab kat situ ada beberapa gerai yang mejual makanan halal. InsyaAllah bila nampak tanda halal, kita boleh makan.
Abaikan kapel dr singapore tuuuu....Yang penting makanan halal & sedap

Sampai kul 5 kot kami kat situ..tangan pon da penuh so apalagi cari bas nak balik hotel then nak sambung balik ronda ronda...

ok nanti cont. lagi....


2 comments:

  1. salam,

    duk kat hotel mana ye yg serve mknn halal tu?akak pegi dec last year duk kat amari watergate...adale mknn halal tapi macam roti, nan,hummus camtu la....yg lain2 x berani nk makan

    ReplyDelete
  2. Sorry sis lambat reply..kitaorg duduk PJ Watergate Hotell..ramai melayu stay kat situ n mmg ada note atas meja buffer tu HaLAL

    ReplyDelete