Friday, July 5, 2013

Bangkok aku datang...

Bangkok !!!! heee nii plan masa aku ngan kekawan kt Perth ari tuu...so gedik gedik laa balik KL - Miri terus cari flight...(kalau bab berjalan laju jee kaki nii)..Ni pon sebab da masa kat sana aku da siap watsapp en suami inform awal awal heeee...

Date cuti sekolah baru ni, kami pegi 4hari 3malam (Jumaat sampai senin 31/5-3/6)..kebetulan ok bukan aku plan pon masa nak pilih date tuu main cari flight yang murah jeee alih alih seminggu sebelum balik KL baru aku perasan aku tak de masa besday aku ...huwahhhhh melepas suprise heeee....

Bangkok mulanya plan nak ber3 alih alih...hmmmmmm!!!
Sampai jeee dah spoil sebabnya tunggu punya tunggu dekat 30min luggage siYang tak keluar keluar gak..timetuu semua da kosong..dah keluar luggage dr flight lain pon..so terus laa gi kaunter Lost n Found..buat report...kebetulan ada 1 couple nii pon sama luggage tak keluar...time ni aku da berasap dahhh satu keja lee plak...!!last last diaorg cakap akan cari and akan terus hantar ke hotel bila da jumpa luggage....hisss bala bala...!!

Keluarjee terus kami gerak kekaunter hotel yang berlambak terconggok kat area airport tuuu so terus tanya hotel sebab sebelum nii kami da booking hotel tapi lom bayaq deposit...so settel semua terus keluar cari cab.
Semua kaler ada merah..pink..yelow..green....


Bagi mereka yang touch down flight kat Don Mueang International Airport cam aku nii, dia ada dua option sama ada korang nak naik teksi atau naik bus then turun kat BTS Skytrain untuk ke Hotel Penginapan korang. Kalau naik teksi tu harga dalam lebih kurang RM40-50 itu pun kalau tak jamn uols ^_^.Tak tahu tanya jee ada kaunter pertanyaan kat situ...
Rata rata semua kecoh bangkok nii jem laaa...sikit sikit jem...but for me KL lagi teruk jam nya....kiranya bangkok leh bergerak laaa lagi...

Tut tut

Hotel yang kami stay area litte india heee kat PJ Watergate Hotel, area Chang Wattana .. dekat dengan semua kemudahan 10 minwalkin distance Plaza IT Mall, platinum mall, ada2,3 mall kelupaan laa plak...
Station yang sangat cantik dan bersih, masa nii orang tak ramai tapi bila sampai area center haaa time ni dah sesak ngan orang ramai agaknya time balikkeja kot siapa kata travel berdua pompuan jee kita akan hilang arah,so far alhamdullilah taktau tanya jeee Hehe yang penting korang kena berani untuk gambl.
Bila kita berada di tempat orang kita akan cuba untuk ikut gaya dan environment mereka baru rasa secure. Sebenarnya kat Bangkok tu takde lah bahaya mana pun tapi apa pun kena always secure uols. 
View dari atas jambatan...

 Malam tuu terus kami ke  Night Market dekat Patpong Night Market..how to get here? Dari BTS Siam Station, turun kat Sala Daeng Station.. kene turun tangga sebelah kanan..jalan sikit..and yes! dah sampai..




Kena memborang tshirt buat siYang...area nii macam macam ada..!!


Time nii hujan rintih2..so trus kami angkat kaki...



To be continued lagi...heheh

No comments:

Post a Comment