Friday, January 24, 2014

Johor : Journey to LEGoLanD Dec 2013

Assalamualaikum....

lama seh baru sempat nak tinjau umah sendiri...nasib lom bersawang satu umah, heeee hadoi laa visit Langkawi pon lom sempat draft nii dah nak masuk brunai pulak....tak paaa slow slow kayuh !!heee



Moh ceta last years kasi abis dulu!!!



Untuk Wishlist tahun 2013,salah satu tempat yang anak dara aku nak pergi, Legoland dapat gak penuh...kecoh selagi tak bawa mana tak hari hari kena layuq ngan ilkan legoland...Yang bujang nak gi USS, yang kenit nak gi Legoland so mau tak mau decide LEGOLAND laaa sebab lom tingai jejak lagi...

Lagi pon tentu tentu ayahnya layan request anak dara kenit dia niiii...

Trip tiga hari dua malam, best laaa buat anak anak aku.....so dari hotel ke Nusajaya melalui Skudai, Taman Perling, menyusuri Teluk Danga hanya mengambil masa 35 mini...

Dalam hati dok doa jangan laaaa bersesak ngan orang time time cuti niii....sebabnya lastyears masa baru baru buka YaAllah sesak sampai kee tempat parking..trus kami tak jadi masuk....but this time Alhamdullilah rezeki sikenit Shazleen ...

 Legoland dibuka jam 10 pagi setiap hari, ditutup jam 6 petang hari biasa dan 8 malam pada hujung minggu atau cuti umum...rega tiket murah sikit bagi yang pegang IC Mesia yeee...




Masuk jeee kami berpecah...Zikri,Ain & Zidane bawa haluan diaorg....aku,sikenit ngan laki aku jalan lain....mana tak sah sah budak yang tiga orang tuuu tak main menan yang alah alah tak berapa nak adventure...so terpaksa laaa aku jadi tukang layan....


First aktiviti kat sana ialah tengok setiap bangunan-bangunan dari KLCC sampai ke kapal lanun..semua dibuat menggunakan lego dan yang paling menarik,ada kenderaan seperti kereta,kapal dan monorail yang boleh bergerak...jadi first hour kat sana tangkap gambar,tangkap gambar dan tangkap gambar..


  










Overall, pada pendapat aku, tak rasa nak datang semula ke sini kot. Tak macam di USS rasa macam terpanggil-panggil untuk datang lagi :). Saya boleh bagi 3 out of 5 star. But, tak semua orang berpendapat yang sama. Ini cuma pandangan aku ngan anak bujang SizIkrI sahaja. Lain orang lain citarasa. Tu je kot rasanya



No comments:

Post a Comment