Thursday, February 7, 2013

MIRI:Grand Old Lady dan Luak Esplanade

 
Terletak di Canada Hill  a.k.a Bukit Telaga Minyak.Tempat ini telah dinaiktaraf sebagai satu tinggalan dan warisan berharga untuk negara. Dari bukit ini kita boleh melihat pemandangan seluruh bandar Miri.

Rasanya rata rata pelancong sure singgah tempatnii..tambah kalau dapat sunsets memang cantisss..

tu bukan OlD LaDy tau...nangis gak kangggg

1st.time sejak 3bulan sampai MIRI...kebetulan zikri pon baru sampai...The Grand Old Lady a.k.a Miri Oil Well No.1 - Merupakan tempat penemuan minyak pertama di Miri mahupun di Malaysia. Ia dikendalikan oleh syarikat Shell pata tahun 1910 sehingga 1972 dan kini dibuka pada orang ramai sebagai monumen nasional.
(info google)

2 beradik yang kena paksa posing...
Kiranya ni 1st. trip zIkri ke MIRI kebetulan sekolah cuti maulidur rasul & thaipusam ari tuuu..
(so lepasnii cuti sekolah laa pulak yeee..alhamdullilah tercapai juga hasrat zIkri untuk ke MRSM..13th.Feb nii kena register..syukur sangat sangat..terimakasih ya allah)

So memang kami ambil kesempatan lee bawa zikri pusing pusing..makan makan..jalan jalan
abis jee posing kami terus pecut ke Miri Luak Esplanade.  Lawa pantai ni...& bersih cuma aku kureng berkenan sikit bila banyak sangat anjing berkeliaran kat tepi pantai ..kalau bertuan pon cam xbestjeee sambil bawa anjing sambil layan sunset! Kita yang ISLAM ni yang payah sikit...kat sini ada juga gerai gerai yang jual makan ringan


Ramai jugak orang tempatan yang datang berekreasi petang-petang macam ni

Jom main layang layang...
time nii memang angin kuat..menang asyikkkk

Lets pictures story everything!

lagi 2 memang pantang ....kompom basah baju punya...
 
Matahari hampir terbenam
 

Ada satu lagi tempat yang aku selalu lepak ngananak anak time weekend Taman Selera, terletak di Brighton kalau  rasa nak cuba seafood atau makanan tempatan kena singgah,antara tempat yang perlu kalau datang ke Miri!

2 comments: