Thursday, April 4, 2013

Perth aku datang day 6:Sculpture by the Sea, Cottesloe & Jalan sampai LENJAN

It's last day already..our flight kul 4.20pm
How time flies when we're on holiday kan..

Last day kami still semangat lagi nak meronda this time kami ke Cottesloe Beach. Beach ni antara beach yang cantik untuk mandi manda di Perth,pada aku lee sebabnya niijee beach yang kami terjah haaaa... Lebih kurang 14km dari Perth CBD so pagi tuu kami naik train lagi..

Kecil jee station nii..so & tak de sapa pon jaga just ada satu mesin untuk tuch n go the tickets..so tuhan nampak okies,kalau tak bayar!!..turun jee laju jee tourist guide kami sapa lagi Pn NoorHalida laaa aka siYang...(sebab apa panggil Yang...sebabnya geng budak nakal...iskkk tak laaa pangillan manja kami...) sebab laju kami ada masa 1jam jee nak terjah cottesloe nii ...setiap tiket valid 1jam okies..so kalau nak rasa rasa belum sampai 1 jam bole main patah balik tanpa membeli tiket lagi...still buleh guna tiket yang memula kita beli tuuu...JIMAT lagi kan..nama pon trip budget!!

1couple nii siap inform 10min jee sampai beach...perrrhhh kami jalan mau dekat 20min..Dalam 1 kilometer lebih..memamg jogging gak kami pagi tuuu  hahahah.. .. Kang dah pegi sampai 1 kilometer lebih.. nak balik kang 1 kilometer lebih lagik.. Doing the maths itself already tire me out.. hahaha..
TAPI sebab niiii..NO HAL BEB!!


Sculpture by the Sea, Cottesloe 1 hingga 19 Mac, Cottesloe Beach, Perth.
Pantai ikonik Cottesloe akan bertukar menjadi taman arca yang menakjubkan apabila lebih daripada 70 artis tempatan, antara negeri dan antarabangsa mempamerkan karya mereka yang unik dan seni. Kini telah masuk tahun ke 8, pameran tahunan di pantai Lautan Hindi ini telah menjadi salah satu acara yang terbesar di Perth dan percuma kepada semua.

Ado..kat PD tak dak tau...
Memang cantik...salahsatu tarikan..apasal laa kat mesia tak de benda alah nii semua...PREE lagi..
sekurang kurang nya kalau ada inisiatif aku rasa pelancong pon ramai kot...!!!




amazing kannn...
Trip this time seronok dan sangat-sangat simple (still takleh beat Hong Kong). Terima Kasih laa my laling for your approval.... Rasa-rasanya orang lain susah nak bagi isteri travel ngan kekawan kot tambah tambah bila dia kena jaga anak...(uitt aku import kakak aku jadi assistant sama tau). ..Thanks syg..Nexty ear punya trip nanti l bisik pelan pelan key..haaaaa...





Dari hujung kanan sampai hujung kiri kami jelajah....so patah balik jalan yang sama naik train & bas pegi Harbourtown lagi...nak lenjan balance balance AUD sampai "O" dan jalan-jalan untuk kali terakhir di sekitar Perth City.Tempatnya, bagi aku tak besar mana pun...itu yang sanggup tawaf tuu setakat nak abeskan duit kat sini banyak factory outlet tuuu tadah tangan..heee harga pula lagi lebih murah & yang utamanya JIMAT berbanding Perth City.  

Aku boleh dapat levis Buy 1 Free 1. Harga satu levis AUD79 ,kiranya kau amek 2 seluar tapi bayar untuk satu seluar sahaja. Kalau convert to Ringgit Malaysia kita masih dapat harga murah RM120/1 helai. Mana nak dapat Levis less than RM300. Kami memasing rembat Levis..bukan satu tau...tapi busuk2 pon 2 helai sorang....heaven..!!! 
Lepas tuu Baju Cotton On di Malaysia almost RM80++, beli di sana boleh dapat lebih kurang RM30 as usual aku suka half price...aku rembat 2 lai baju gak...!!!







 
Semua nii souvenier untuk aku ...yang gambar baju PERTH tuu gambar aku cilok kawan aku punya...(haaa pinjam aaa kaklong)..sebabnya barang barang souvenier untuk anak anak aku da asing siap..siap..zikri ngan kakak aku punya aku tinggal kat umah kakak aku jee..malas nak bawa balik MIRI..yang selamat sampai MIRI pon tak sempat nak snap anak anak aku da punggah & pakai...hehhh..budak budak kannn!!!

 BEST!.Kalau dah shopping, aku ni jenis lupa camera .Jadi gambar dekat sini tak adalah banyak sangat. Enjoy kasi semangat sapa sapa yang nak terbang plak..!!
Memasing penuh tangan ngan hasil rembatan....ramai gak org mesia kat sini...asyik berselisih bahu jeeee....

habis sopping jeee naik bas n turun perth city..makan...balik hostel terus ambik cab ke airport..sampai airport baru start repacking balik barang barang....!!

Kul 10mlm...selamat mendarat...perhhhhh...letih but happy...!!!
EXCEED Luggage...YES..!!! luckly my prend naik MAS...so pass lee beg aku yang ringan..

Huuhhhh selesai juga ...!!! Next Trip coming soon..insyallah

 

5 comments:

  1. Yea..selesai sudah trip..next time aku tolong ambik gmbr byk2 tuk hang....enjoy sighhhh

    ReplyDelete
  2. Yehaaaaaaa....plan tpt laen plak...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Last day sculpture by the sea masa 2013 ni 24/3...1st day I sampai n last day event Ni..sampai je umah Kawan rehat2 jap..tghari tu terus ke cottesloe..memandangkan hari tu last day..klu x melepas la...

    ReplyDelete