Sunday, March 8, 2015

Nasi Lemak Tanglin....

Biasanya Sabtu Ahad jaaaa rajin laki aku ajak tawaf jejalan cari breakfast haaaaaa tambah now asal tak outstation jaa confirm breakfast kat kedai heee...amboi ayat "confirm" tuu bukan MEMANG selalu kaaaa gantung periuk sabtu ahad......

Pagi ni kebetulan aku ada seminar insurance,lepas tuu keta pulak memang cukup time nak service itu yang lajak awal pekena nasi lemak tanglin ni..kalau tak asal sampai jaa memang dah abis....sapa sapa yang nak rasa haaaa kluaq laa awal yee..kalau kul 10am baru nak tercegat berbaris order silap.silap dapat kertas jaaa...memang SOLD OUT..

Gerai 6, Kompleks Makan Tanglin,Jalan Cendarasi, 65800 Kuala Lumpur. Di buka setiap hari dari seawal jam 7 pagi – 9.30 malam tetapi pada hari sabtu, ahad dan cuti umum ia di buka pada jam 7 pagi – 12 tengah hari. Tapi jangan lambat sebabnya memang sold out macam pisang panas....almahlumlaaaa nasi lemak kan makanan "harus" rakyat mesia..

Secara peribadi, aku rasa banyak lagi gerai atau restaurant nasi lemak yang lebih lazat berbanding di sini, rasanya nasi lemak nii dimasak cara kukus....so aku bukan pengemar nasi lemak kukus ni...aku paling suka nasi lemak yang alah alah arwah mak aku masak tuuu. Tapi sebab Nasi Lemak Tanglin mempunyai nama dan nilai nostalgia itu jadi tarikan espically peminat nasi lemak kukus macam laki aku,...ya laaaa lain orang lain selera so bila laki aku bawa mana pon kalau kena selera dia aku layan jeee....kan kan kannnnnnn....

Apa apa pon alhamdullilah kenyang !!!!

No comments:

Post a Comment