Tuesday, May 29, 2018

Ya Allah… sesungguhnya kami sentiasa mengharapkan dan memohon padaMu, pada setiap masa dan setiap hari supaya:

·        Jadikan anak kami Muhamad ZIkri Helmi,Nurulain Shahfiqah,Muhamad ZIdan Helmi Dan NurulIman Shazleen sebagai anak yang beriman, taat kepada segala perintahmu dan menjadi anak yang soleh dan solehah.

·         Jadikan anak kami NMuhamad ZIkri Helmi,Nurulain Shahfiqah,Muhamad ZIdan Helmi Dan NurulIman Shazleen sebagai pelajar yang percaya kepada kelebihan dan kebolehan yang telah Engkau berikan kepadanya.

·         Jadikan anak kami, Muhamad ZIkri Helmi,Nurulain Shahfiqah,Muhamad ZIdan Helmi Dan NurulIman Shazleen sebagai pelajar yang terbaik dan cemerlang di dalam semua mata pelajarannya dan seluruh bidang kehidupannya.

·         Jadikanlah anak kami Muhamad ZIkri Helmi,Nurulain Shahfiqah,Muhamad ZIdan Helmi Dan NurulIman Shazleen  anak yang taat dan sentiasa  menyayangi kedua ibu bapanya

·         Jadikanlah anak kami Muhamad ZIkri Helmi,Nurulain Shahfiqah,Muhamad ZIdan Helmi Dan NurulIman Shazleen sebagai pelajar yang mempunyai motivasi yang tinggi dan sentiasa menghormati guru-gurunya.

·         Jadikanlah anak kami Muhamad ZIkri Helmi,Nurulain Shahfiqah,Muhamad ZIdan Helmi Dan NurulIman Shazleen sebagai  insan yang berjiwa besar, sebagai pemimpin bertaqwa di masa depan dan menjadi warganegara yang berguna.

·         Jauhkanlah daripada anak kami ,segala sifat malas, lemah, putus asa, lalai dan semua sifat negatif  dan keji, yang boleh merosakkan fikiran dan kehidupannya. Lindungailah anak kami daripada segala perangai buruk, perkara jahat dan maksiat, yang boleh membahayakan diri dan kehidupannya.

a Allah Ya Tuhan Kami

Kami juga memohon padaMu, supaya dimudahkan bagi anak-anak kami untuk mengingat dan memahami dan setiap ilmu pengetahuan yang dipelajari. Mudahkan baginya  memahami dan menjawab setiap soalan peperiksaan dengan hati yang tenang, yakin dan betul, sehingga mencapai hasil keputusan yang terbaik. Ya Allah, berikanlah pertolongan dan petunjuk supaya anak kami  Muhamad ZIkri Helmi,Nurulain Shahfiqah,Muhamad ZIdan Helmi Dan NurulIman Shazleen   boleh lulus dengan cemerlang dan mendapat semua A di dalam  setiap peperiksaan mereka sepanjang tempoh pembelajaran mereka Ya Allah.

Ya Allah, ampunilah segala dosa kami dan dosa anak-anak kami. Berikanlah kepada anak kami taufik dan hidayah supaya anak kami menjadi orang yang beriman dan beramal soleh. Ya Allah, jadikanlah kami orang yang bersabar dan tabah apabila menghadapi kesukaran dan kegagalan. Dan jadikanlah kami orang yang bersyukur , tawaduk dan taat kepadaMu apabila menerima kejayaan dan kekayaan.

Akhiri doa dengan selawat ke atas nabi.

No comments:

Post a Comment