Showing posts with label Tahun 1. Show all posts
Showing posts with label Tahun 1. Show all posts

Thursday, December 31, 2015

Hari Orientasi murid tahun 1 2016

Pejam celik, pejam celik dah besar dah besar anak dara aku sorang ni...pagi tadi dah selesai orietasi tahun 1...aku pulak  yang lebih lebih risau sebabnya hari ni ada Ujian Diagnostik untuk tentukan kelas. Result nanti dalam masa 3minggu. Risau juga laaa anak dara nnti dapat kelas mana. Tapi ayahnya  ckp tak kesah la dpt kelas mana..aku jeee lebih lebih..haaaaa

Sampai jee orang tak ramai lagi so dia laa memula gi berbaris ikut kelas...ada 10 kelas and Iman kelas no.9...(sebabny..hisss banyak sebab nama dia tertinggal xda dalam list SKBJ nasib aku call sekolah tanya sebab musykil juga aku daftar sikit punya awal keee....163/2016, haaa upanya tercicir itu yang lambat daftar). Apa apa pun janji dekat dengan rumah.

Buku buku yang kena beli di koperasi aku dah siap siap beli awal Dec,aritu...siap sikakak tolong balutkan buku latihan dan aktiviti adik....alhamdullilah bila ada anak yang besar menolong. Lencana siap aku, ni pon baru siap jahitkan tanda nama...kasut sekoah jee belum tulis nama...haa tadi masa taklimat GB minta tuliskan nama anak kat kasut takut hilang, terpelantinglaaaa adatlaaaa semuanya 1st time masuk sekolah haaaa kemungkinan semua tuuu boleh jadi gak...Esok laaa aku tulis!! 


3 minggu pertama persekolahan murid2 tahun satu kena mengikuti progam transisi. Mungkin masa ni lah mereka akan didedahkan dgn persekitaran sekolah...Mak pak tunggu jaa anak anak kat kantin, jangan pulak sekali masuk dalam kelas heeee...aku dulu masa zikri tahun 1 memula jee ikut sampai kelas lepas tuuu aku lepak jee kat kantin..mengendap...Minggu ke2 dia dah yakin aku pon apa lagi idak leee mengendap..keja kot mana leh nak keluar sesuka ati masa tuu..cuti pon minggu petama sekolah jaaa...
hambek kelas no.9, berbaris nak masuk kekelas 

 Mak pak memang langsung tak dibenarkan naik ke kelas. jenguk kejap pun tak boleh. Dengar laa GB bagi talimat pasal linus laaa..J-QAF biar anak berdikari. 
Alhamdulillah selesai satu bab.  
posing sikit

Monday, December 7, 2015

Persiapan Sekolah : Beli Baju Sekolah Nurul Iman Shazleen Tahun 1

Pejam celik pejam celik dah nak masuk 2016, cepatnya masa berlalu..!!! Cepat jee rasa budak nii dh nak masuk sekolah...Apasal laa cepat sangat besar nak oiiii...

Every year kalau part baju sekolah kami suka beli hujung hujung tuuu...time tuu orang dah tak ramai sangat ...but tahun nii sebab teruja budak ni nak masuk sekolah kami laki bini awal awal lagi dah borong sakan.....haaaaa Hari hari dia tanya aku bila nak sekolah , kenapa cuti lama sangat..Nak oooiii haa awal awal memang laaa excited gelojoh nak masuk sekolah tunggu laa tengah tahun nanti...mau berperang aku ngan dia....

Alang alang dah borong aku belikan sekali untuk siKakak & Abgchiknya. Jimat laa juga sebabnya sikakak kain baju kurung bole pakai lagi memang aku beli panjang sikit awai tahun tadi...(haa tak meninggi upanya sikakak nii) Sikakak cuma borong baju & tudung jeee, kasut sekolah elok lagi, 

Cuma anak laki ni lain sikit...semua kena beli ...abis baju sekolah & Baju mengaji kelas kafa semua kotor laaa koyak laaaa..lasak sungguh aiii siZidane Helmi niii....kasut kasut pon koyak barai..!! 

Alhamdulillah, persiapan sekolah anak-anak dah 70% siap. habis laa juga dalam RM700++. Beg sekolah memasing elok lagi ...part beg sekolah ni aku memang jenis beli yang mahal sikit so memang tahan dua tiga tahun..!!!! Alatan tulis jee belum borong lagi....

Semangat ooo aku niii awal bulan masa dapat jee surat untuk Orientasi Tahun 1, bagitahu dah bole start beli buku tulis di koperasi..apa lagi gigih aku keluar breakfast terus ajak laki aku lajak ke sekolah haaaaa...tapi itu laaa awal awal beli ada jee buku aktiviti yang belum sampai...alamat lagi dua tiga minggu aku nak kena terjah balik...

Kan Happy jeeee...harap sepanjang sekolah nanti aaa mood dia macam nii..sesekali swing tuu adat laaa kannn..

Alhamdulillah kelengkapan baju² dah selesai .... tinggal sediakan duit yuran dan keperluan buku²  & tuisyen budak  orang nii laaaa.

Siabang nak kena tunggu balik asrama lee baru membeli...Doa moga diberi kepuusan yang cemerang nanti.

2016 sangat sangat mencabar bila sikakak PT3& abang chik UPSR, dua dua dah plan nak ikut jejak siabang...especially sikakak laaaa siap mengungkit lagi sebab aku tak apply asrama pon masa lepas UPSR aritu...bukan tak nak apply tapi itu laa masa tuu kami still lagi kat MIRI so nampak macam cabaran pulak kalau sorang diUtara, sorang diSelatan..aku laki bini pulak nuuu jauh diSarawak...

Ins sha allah ibu ayah sentiasa doakan semuanya berjaya nanti....kalau ada peluang ada rezeki dengan result yang membanggakan kalau kakak nak masuk asrama ins sha allah.