Sunday, June 26, 2011

oppsssss Deman Campak......

Petang semalam awang nii tertiba jee bangun dari tidor dok ngadu badan dia gatal2....
aku wat tak tau lagi kalut dok bersiap nak pegi umah MIL so aku suruh jee dia gi mandi dulu.
Abis jee aku bersiap,berkemas ngan bekas susu sikenit,pampers,baju lagi...macamnii llaaaa
sapa yang ada anak kecil memang tuu lee rutin kalau nak gerak tak menang kaki tangan laaa juga..


Tertiba awang nii datang lagi kat aku kali nii siap tunjuk badan dia yang da penuh bintat bintat merah....haaaaa masa nii baru aku perasan OMG.....apake halll lee pulak niiii .....check punya check upanya hampir satu badan kaki jee belum lagi......
siap ngadu gatal gatal lagi...memula aku ingatkan allegi kaaa apa keee....tapi pikir pikir balik tak de benda pon dia silap
makan....tenghari tadi aku masak...sambal ayam,masak lemak pucuk paku,ikan bawal kukus


kebetulan kt umah mmg ada calemine lotion so aku lumur laaaa satu badan bagi kurang sikit kegatalannya...
sampai jee umah MIL mmg kompon MIL aku kata deman campak.....haaaa adussssss jangan berjangkit satu umah
udah laaaaaaaaa sebab kalau tak salah aku semua askar-askar aku lum kena lagi niii...


Lepas tuu yang tak bestnya bila duduk dekat jeee aku pon terasa miangnya...hisss payah sungguh....tapi alhamdullilah
sizidane nii tak kena deman tinggi setakat sehari jeeee. itu pon masa 1st day jeee ari Jumaat ari tuuu
tapi aku cepat cepat sumbat ngan ubat deman soh dia telan.....selamat.....sabtu tuu da leh melompat balik ......niii da nampak bintat bintat turun kekaki..





penuh satu badan aku lumur ngan calamine lotion.....heeeee cam hantu leee polak...


dapat lee MC 3ari....tapi kalau tak baik lagi sambung lagi ambil MC syiok nuu hang dapat lepak kt umah ...
haaaa siapkan homework...aku da siap siap letak atas meja buku aktiviti..budak nii bukan
leh harap sangat ..tak dipantau kang mau dilayan PSP sampai malam....



No comments:

Post a Comment