Thursday, January 29, 2015

Travel-Eurotrip:Arsenal

--->ARSENAL

Untuk baca entry sebelum ini, sila keSINI

Berzaman dah kot, sebulan lebih dah pon aku tak abis lagi ceta pasal trip aritu...lepas jee dari Germany kami terus balik Paris dengan Sleep Train. Best gileeee naik sleep train ni walaupon dorm dia cam kecil sikit dari KTM tapi best aaa sebabnya aku nyenyak lena tak sedar apa dahhh tau tau dah kul 6am . Si Yang siap survey lagi dari hujung gerabak sampai last gerabak. Siap aku dengan Yang mandi manda lagi dalam train...opssss haaa  tulis mandi manda cam mandi kat pool laa pulak...heee dalam train ini ada shower tempat mandi and ada toilet. Kena rajin berjalan baru jumpa. Memang best !! 

Tapi sebab aku nak tinggalkan kenangan dalam blog aku ini takpelah nak tulis jugak. At least ada kenangan bila nak baca-baca balik nanti masa dah tua. (kot ye blogspot ada lagi waktu tu.haha).

Nanti aku story time kat PARIS balik yaaa now kita terus ke London - Arsenal.

Alhamdullilah sampai juga anak bujang aku...tak laa dia tayang muka monyok bila berjalan dengan aunty aunty ini...yang memang gila shooping..at least ada laa kenangan untuk dia angkut bawa balik selain dari bergambar & shopping. Gile kau santap mak tau asal org tanya jee best tak pegi trip...laju dia jawab..."asyik asyik shopping & tangkap gambaq" haaaa cara dia cakap tuu macam laa aku angkut 1guni Euro bawa kat sana.... 

Plan nak melawat Liverpool juga , ini masa memula sampai London laaa tapi sebab plan dah lari lagi pon jauh lagi rasanya stadium Liverpool dari town. So memang tak pergi. Arsenal ni tak jauh, memang dekat sangat dari London. Naik underground terus sampai. Kitorang pergi dari heathrow airport masa last day nak balik . Pergi sana tak masuk dalam stadium pon. Just amek gambar depan tu dan singgah official merchandise shop. Beli la cenderahati sikit untuk yang minat bola tu. Harga jersey boleh tahan murah kalau nak dibandingkan dengan kat Malaysia.


Keluar je dari stesen tube Arsenal, terus rasa teruja. Stadium ni terletak dekat je dengan kawasan perumahan, agak sunyi lah. Tapi kalau hari ada game, penuhla manusia kat situ. 
tak pernah mimpikan akan sampai ke stadium ni syukur dapat gak jejak.., kan abang kan.....!!

Bila holiday kat tempat yang cantik-cantik, rasa macam kalau boleh tak nak hari tu berakhir kan? Rasa cam nak jam tu berjalan lambat lambat tak pon stop sat supaya puas dapat menikmati keindahan dan kecantikan setiap tempat tuu..best sangat....


No comments:

Post a Comment