Showing posts with label Great Eastern Takaful Insurance. Show all posts
Showing posts with label Great Eastern Takaful Insurance. Show all posts

Monday, June 15, 2015

Sambal hitam belimbing buluh teramat sedap!!!

Salam RAMADHAN Mubarak, tinggal sehari 2 jaa lagi. saya mengucapkan salam Ramadhan pada semua umat islam seluruh dunia especially buat pembaca blog ini..(uitttt da kaaaa..!!)
Memandangkan 1st time berjauhan dengan laki, huwahhhh nangis gitu nasib baik tiap minggu balik cian aku kenangkan makan minum laki aku..dah laaa laki aku ni manja sikit ...part makan kalau bole nak makan dirumah..Jarang laa bulan posa makan kat luar kalau ada Jamuan kat opis pon kalau bole memang dia jarang pegi pon..Sebab tuu laaaa gigih aku buatkan sambal ikan bilis kering 1 tupperwave habuan sahur & berbuka kat sana nanti....Minggu depan mnu lein pulak....!!! 

Sebenarnya nak cerita sambal hitam pahang yg teramat sedap ni... Gigit jari sehhhh...sekian lama mencari akhirnya hilang terus kemaruk aku...tambah nak masuk ramadhan ni lagi laaaa mengigit jari aku silap silap meleleh air liuk mana tak bayangkan makan dengan nasi panas panas ada pulak ikan pekasan seketui kaaa...tak pon ikan masin seekoq kaa taruh pulak timur perhhhh cukup lengkap dah sahur aku tuuu...(buka posa lain kira).

Mesti ada yang benggang posa pon belum dah menbayangkan macam macam...dak aii kot kot teringin !!

Sambal belimbing buluh ni aku order tau!!! haa kalau ada yang ingat aku buat idok laaa..aku mencekik jaaa pandai..

Ini pon terjumpa IG belimbing buluh ni masa aku dok layan watsapp ngan sorang client ni dari Perak, dok selidik berkenaan I-Great Damai nak ambik policy tuk anak dia.

ya allah...sedapnyer sambal ni..sumpah aku xtau sambal ni buat dr belimbing...
aku xpernah mkn pun....Aku order sabtu,terus senin kul 11 pagi tadi dah sampai, apa lagi tk menyempat terus aku layan....!!!Memang best....haa nak testimoni..!!

Memang layan...kalau pedas lagi pon best...nasib beli 2 terus aku bungkuskan untuk bekal laki bawa outstation..

Sempoi jaaaa, tak payah beria penuhkan pinggan tuuu macam tu pon mau 2,3 pinggan bertambah
close up sikit
aku dah betul2 jatuh cinta dgn sambal hitam ni...

Sapa nak order watsapp jee terus Syafiq 013 6010611

Wednesday, June 10, 2015

June ..my day !!

Alhamdullilah tiap kali tibanya June maka bertambahlah usia aku.....bertambah usia bertambah tuanya aku setahun lagi...syukur syukur masih lagi dapat menikmati keindahan, hirup udara walaupon tak berapa nak bersih sangat especially kat kota batu ni...yang paling penting dapat melihat kerenah dan ragam setiap anak anak aku....tengok depa membesar depan mata aku....so kali ini kami celebrate nun kat Utara sana...dah kebetulan anak bujang ada extra kelas untuk PT3 cuti ini so kiranya lewat laa sikit dari students lain.... Orang lain Jumaat dah start holiday, dia Senin baru dapat peluk cium....sampai jee PB singgah sat umah kakak aku antar barang zikri, mendobi kain baju dia kat kedai terus kami kePenang.....yehaaaa mengidam pasemboq habaq hang.....tapi malam sampai tuuu perhhh xsedap langsung..tak fresh .....geram pulak aku..laksa padang kota pon dah kureng kick...sepanjang jalan laaa laki aku bising...

 
gift from zikri 
our dinner the ship 
loveliest gift

Ya Allah Ya Tuhanku...Bukakanlah kepada kami sekeluarga pintu kebajikan,pintu berkat,pintu nikmat,pintu rezeki,pintu kesihatan,pintu keselamatan,pintu syurga dan segala pintu kebaikan di dunia dan akhirat.Dan aku jua memohon kepadaMu Ya Allah ...jauhkanlah segala pintu kejahatan dan keburukan buat kami sekeluarga.

Ya Allah...tiada yang mudah kecuali Engkau yang memudahkan dan Kau jua Ya Allah yang menjadikan yang susah itu mudah.Permudahkanlah kehidupan kami sekeluarga. Jauhkanlah dari segala bala dunia dan akhirat. Jauhkanlah kami sekeluarga dari pujukan iblis dan syaitan serta jauhkanlah kami sekeluarga dari kejahatan manusia dan jin yang memusuhinya dan jauhkanlah kami sekeluarga dari pengaruh nafsu yang menyesatkannya.

Ya Allah hidupkanlah kami sekeluarga dengan keimanan dan matikan lah ia bila sampai masanya dalam keimanan.Ya Allah Kau berikanlah kami sekeluarga kesihatan fizikal dan mental yang terbaik,terangilah hati kami sekeluarga dengan cahaya hidayahMu,Perbaikanlah amalan dan tunaikanlah hajat kami baik dalam agama,dunia dan akhirat.Sesunguhnya hanya engkau yang Maha Kuasa atas tiap2 sesuatu.

 

Ya Allah,Ampunilah segala dosa2 kami sekeluarga dan kedua ibubapa dan keluarga mertua ku  serta keluarga kami dan semua teman2 dan muslimin muslimat...kerana hanya Engkau Maha Pengampun akan setiap dosa.
 

                                                                                               ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom jom sediakan payung sebelum ribut petir.....sekurang kurang nya kita masih mampu tersenyum andainya di timpa kecelakaan...masih mampu menyara keluarga dengan Takaful...Detail boleh PM, watsapp


 
Life is Great!!!

suhaila Great Eastern Takaful
0133422646 (available on whatsapp)
suhailas.getakaful@gmail.com

 

Monday, May 25, 2015

Sport Day Genius Aulad 2015

LOVE,PLANTS & TREES !!! tu dia memang ke padang laa jawabnya...
Date:10 May (Sunday)

amboi dah berminggu baru aku start nak mengarang..heee confirm banyak lupa...mana taknya sebok dengan Takaful gitu...tapi alhamdullilah ramai yang tahu pentingnya Takaful sekarang ni bak kata kawan aku  laaaa....

"Bila tak sakit memang kita rasa macam buang duit jaa bayar insurance..tapi bila dah sakit baru kita tau..soo better ambil walaupon sikit atleast dapat mengurangkan beban bila kita sakit nanti...

Macam aku dulu kena kanser, sakit dapat, duit pon dapat..jadi kuranglaaa sakit tuuu..now satu sen aku tak payah bayar insurance cover sampai bila bila"

kan nampak tak takaful ini sebagai simpanan bila masa kita benar benar perlukannya ..memang sangat berbaloi tak da lee kita meminta minta...!!!

opsssss melalut ..sakgi sembang Takaful kat page sebelah....Suhailas Sudin GreatEastern Takaful

Memang excited abis budak ni siap paksa aku belikan track suit baru lagi...tak sabaq sabaq membilang hari kebetulan pulak malam sebelum tuu aku buat makan makan alah simple simple jee jemput kekawan makan baca kat sini : Mini Makan Makan

Aku dah tahu perangai anak aku ni. Dia suka sangat part part nak involve aktivti yang dia boleh lepas bebas...kejap kejap hilang kejap kejap lari tempat lain..hadoi berpeluh gak laa aku nasib si kakak jadi bodyguard ..bukan apa seriau juga laaaa dah laa papa outstation..tu pon dia bising juga...haaa nasib laaa ...
Seawal jam 7.55 minit pagi kami sampai sebab message tulis pukul 8.00 kan. Aku kan 'sikit' punctual bab masa ni. Dengan pikir parking lagi itu yang cergas jee sampai awal....alih alih sampai jeee baru nak start deko deko bagai ...but ok laaa boleh laaa kami anak beranak tawaf padang & snap picture...
Budak ni memalu kucing memula..tapi bila tengok aksi mak yang terover terus request nak snap picture nak tunjuk papa...haaaaaaa, lepas tuu baru kalut nak daftar, dapat tentatif program. OMG, pukul 9.00 baru start game!patut laaaa banyak yang dok prepare...gituuuuuu....
Rumah purple..tak tau kebetulan or apa...tapi Purple memang favorite kaler dia....

Perbarisan
Damia kawabn baik dalam kelas..selalu dia story pasal damia....damai baik laaa, bestfriend laaaa
tulis nama paling cantik
sempat pose dengan akak ziana yang memang cun
Winner: Green Team!!! Congratulations... ðŸ˜Š






IGreat Amal
Simpanan untuk Haji & Umrah

Mengerjakan Ibadah Haji dalam ketenangan tanpa risau akan status simpanan haji dan keperluan perlindungan anda. Kami menyediakan perlindungan dan simpanan haji untuk anda. Malah dengan i-Great Amal kami menyediakan platform beramal untuk anda mewakafkan @ menyedekahkan duit dari kami (mengikut pakej yang anda pilih) kepada mana-mana badan kebajikan @ yayasan yang anda pilih

1. Manafaat Tunai Menunaikan Haji
Apabila anda membuat simpanan haji bersama kami sehingga tahun ke-5 apabila anda ingin menunaikan ibadah Haji @ Umrah, anda akan diberikan RM 800 secara PERCUMA sebagai duit poket untuk anda menunaikan Ibadah di Tanah Suci nanti.
2. Manafaat Badal Haji
Sekiranya didalam tempoh simpanan ini, anda masih tidak mengerjakan Haji @ Umrah, kami akan menunaikan Badal Haji untuk anda.
3. Manafaat Korban untuk Aidil Adha
Setelah 10 tahun simpanan haji anda bersama kami, kami akan memberikan 1 bahagian korban yang berharga sehingaa RM 500 diatas nama anda.
4. Manafaat Pelepasan Cukai
Daripada portfolio iGreat Amal ini anda tidak akan dikenakan cukai dan caruman yang dibayar akan mendapat pelepasan cukai.
5. Manafaat Berganda Ketika Mengerjakan Haji @ Umrah
Jika anda ditimpa musibah di Tanah Suci nanti, kami akan memberikan pampasan tambahan kepada anda.
Jika anda ingin memberikan sebahagian daripada wang derma tersebut kepada ahli keluarga anda selain daripada badan-badan kebajikan yang telah anda pilih, anda boleh lakukannya. Ini bermakna bukan sahaja ahli masyarakat yang mendapat manafaat ini, tetapi keluarga anda juga dapat merasai kebaikan portfolio ini.
6. Manafaat Khairat Kematian
Jika berlaku musibah kepada anda semasa anda menyimpan bersama kami didalam portfolio i-Great Amal ini, ahli keluarga anda akan mendapat duit Khairat Kematian yang diambil dari Dana Tabarru’ kami.

Simpanan Haji amat penting disamping simpanan di Tabung Haji



Tuesday, April 28, 2015

Happy 9th Buffday Ilhan Hadiff Isnawan....

Date: Ahad 26 April 
Lokasi:FRIM , Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia 

Memandang kan Ahad terpaksa laa aku memontengkan siShazleen dari kelas swimming...heeee memula plan nak pegi after swimming class alah alah Lunch hours....tapi tuu laaa kalau dah nama budak mana paham bahasa nak wait...wait..yang depa tau nak lekaihh ...lekaihhh kalau bole lepas subuh dah nak sampai....tu dia semangat...!!! lepas subuh baik aku gi jogging sama kot kot time lunch tuu dah turun 1kg..heeeee...yo yo jaaa....

Dah siap siap pakat dengan siLeeya lagi pukul 12 baru nak gerak tapi tuu laaaa alih alih kul 10pagi aku dah terpacak kat area Bangsar haaa sebabnya aku tak reti jalan nak pegi FRIM (huyoooo sure org bantai gelak punya)dah iya aku ni mana laaaa terror sangat part part ni..nama pon Co-Pilot...Selalu kena marah ngan Laki pon...tapi aku buat bodo jaaa...marah marah kang alamat ada laa kena tido masjid....ada beraniiii!!!!

Bila laki dah outstation..lunyai laa aku alhamdullilah nasib aku ada BFF yang sanggup main pakat pakat tunggu kat mana..kul berapa...!!haaaa Waze...GPS...!!! takpayah kalau ada yang rela nak berkonyoi ngan aku..heeee ...!!

Serius aku bukan mengada...atau terlebih manja...agak agak laa kan aku anak yatim kematu tuuu nak manja ngan sapa plak....tapi laki aku ngan kekawan BFF aku memang SEMPOI...kena maki kaa,kena marah kaa, susah senang sama sama..best kan....haaa kan dah melalut......Jom Jom party dulu.... 

Huwahhhhh abis jaa party anak dara aku dah plan besday dia pulak..hadoi laaa 3bulan lagi kot....!!!! siap thema bagai..party packs laaaa......
This one manis yaaaaa ampun...kurang sikit pada aku laaaa.....
Sedap sangat cupcakes ni......sweet sweet gitu...aku bukan peminat tegar kek so bila tekak aku boleh terima so memang sedap...
Coloring contest 
Ni pulak bukan basikat contest yaaa..saja budak 2 orang ni nak naik basikat tengah tengah hari.....Sejam RM8 , jam seterusnya RM2 okey laaa

Ini sewa dibahagian dalam, ada juga yang sewa sebelum masuk entrance kalau tak silap lagi murah RM5 sehari tak de GST kot .... 

Best gak nanti aku nak plan port luck laa pulak kat FRIM ini.....sapa yang datang awal boleh "cup" port best..macam hari tuu siap dapat gazebo sebelah kolam lagi....
Air terjun...naik atas sikit...pon syiok...tapi awas yaa now ini banyak sangat kes kencing tikut so pandai pandai  & hati hati yaaa ....bukan apa beringat..!!

makanan yang penuhkan perot sampai malam..serius kenyang ...sampai malam aku tak masak pon...ada laa sizidane mengadu lapar..bagi makan cereal diam......haa kalau tak melalak nak mencekik nasi jaaa...so memang kenyang sungguh laaa mana tak...laksa,bihun,nasi minyak,bubur kacang,buah buahan,nugget,sosaj......belumlagi kuih muih.....

Ya Allah, Kau kurniakan segala kebahagiaan,kejayaan,kekayaan dan keindahan kepada anak sahabatku ini di dunia dan akhirat. Kau Jadikan dia hamba yang beriman,bertaqwa,beramal soleh dan bersabar atas segala perintahMu dan ketetapanMu. Ampunilah segala dosanya sedar atau tidak. Jadikanlah dia sebaik2 anak iaitu anak yang soleh seindah hiasan di dunia ni. Amin Ya AllYah,Amin Ya Rahman,Amin Ya Rahim,Amin Ya Rabbal 'Alamin.

i-Great Amal merupakan takaful yang direka khusus untuk menyempurnakan Rukun Islam Kelima. Ia merangkumi simpanan dan juga perlindungan dalam tempoh tertentu dengan bayaran premium yang cukup rendah. Anda boleh memilih untuk menyimpan selama 10 tahun hinggalah 40 tahun.

i-Great Amal boleh disertai seawal usia 30 hari atau selewat-lewatnya 50 tahun. Dengan menyimpan dalam i-Great Amal, hasrat anda untuk menunaikan ibadah Haji pasti terlaksana walaupun anda telah kembali ke Rahmatullah lebih awal daripada tempoh matang sijil. Sebagai peserta i-Great Amal, secara automatik Badal Haji atau lebih dikenali sebagai Upah Haji oleh TH Travel akan dilakukan untuk anda! Tiada lagi keraguan bahawa anda tidak dapat melengkapkan Rukun Islam yang lima.

Lebih meyakinkan lagi, i-Great Amal akan melindungi anda sepanjang tempoh mengerjakan Haji/Umrah. Sekiranya sebarang musibah menimpa, sekurang-kurangnya anda tidak berasa risau akan waris-waris yang ditinggalkan kerana anda telahpun menyediakan perlindungan yang wajat buat mereka.

i-Great Damai merupakan takaful keluarga yang mampu dan mesti dimiliki oleh semua orang. Ia merupakan perlindungan yang boleh menyediakan bantuan kewangan kepada waris-waris anda di saat-saat teramat memerlukan terutamanya apabila kehilangan diri anda ataupun punca pendapatan daripada anda akibat hilang upaya kekal.

Lebih dari itu, i-Great Damai turut memberi ruang yang luas dan lancar untuk anda mencapai matlamat jangka panjang dalam kehidupan ini.

i-Great Damai mempraktikkan kontrak tabarru' yang mana kesemua peserta takaful bersetuju untuk membantu antara satu sama lain dengan memberi bantuan dalam bentuk kewangan kepada mana-mana peserta yang ditimpa musibah.

Apa tunggu lagi?! Hubungi dan sertailah kami sekarang sebelum semuanya terlambat!!!