Monday, October 21, 2013

Latak waterfall: Lambir Hills National Park, Miri

Taman Negara ini terletak di antara laluan jalan lama Miri-Bintulu, dan merupakan antara destinasi riadah popular di Miri selain Taman Negara Gua Niah dan Taman Negara Mulu.
Last aku mandi waterfall kat bukit belacan kot tu pon sesaja bawa kids mandi...so bila zIkri dah ada niii aku pon plan laaa siap2 nak bawa dia terokai Miri...yelah ikut ikut setahun 2x jee pon dia turun Miri selebihnya pantang cuti aku jerr terpa balik KL-Shah Alam.
zIkri entah nak jadi ceta dari malam seblm pegi tuu prot meragam masuk angin...gigih laaa aku kul 11 keluaq gi cari minyak yu yi ngan 100 plus...
2, 3kali gak laaa muntah...
Ok ok dah over lalut laaa pulak....okey untuk masuk ke Taman Negara Bukit Lambir, pengunjung dikenakan bayaran sebanyak RM10 untuk setiap orang dewasa, RM5 untuk kanak kanak so dapat laaa  sebuah map sebagai panduan, bersama maklumat tentang jarak dan masa perjalanan dari Park HQ ke lokasi-lokasi air terjun yang terletak di laluan-laluan trek yang berbeza.
Lokasi paling popular di sini adalah Air Terjun Latak (Latak Waterfall) yang terletak 20 minit dari Park HQ. 1st step sampaj...so trus stop kat sini tak kuasa nak jalan lagi ngan budak yg prot meragam..semput gak laaaa ..Laluan trek ke kawasan air terjun ini agak menyenangkan dengan jambatan kayu dan jambatan gantung dibina untuk kemudahan laluan pengunjung. Masa lalu jambatan gantung siap anak anak goyang lagi jenuh terjerit jerit aku...geram aku!!




Sambil sambil tu bole kenal spesis pokok-pokok besar yang terdapat di sepanjang laluan trek seperti Kapur Paji, Peler Kambing, Engkabang Jantong dan Tampar Hantu...aku tau sebab ada singboard okey...

Nice ..nii belom sampai lagi tapi anak dara aku dah terjerit jerit tak sabaq
Puas hati....aku tukang jaga jaaaaaa....

Titi gantung bukan main lagi ...siap goyang goyang lagi....aku yang over seriau..




Us
One happy family...

No comments:

Post a Comment