Friday, June 20, 2014

Seisi Makan Makan: Review tempat makan kami





Actually dah lama tak ber`entry' about food kan..ada..tp kesempatan takde..so ni nak share.
Balik kali ini memang kami balas dendam asyik makan dan makan saja...kompom aku larikkk jauh jauh kalau nampak penimbang berat heeee..syioknya gantung periuk ...semua tempat paberat kami serbu, tambah tmbah bulan June nii laki aku memang terlebih baikkkk!!minta laaa apa pon...ins sha allah kalau tak mudarat garenti senyum sampai ke telinga.
entry entry sebelum ni pon ada part part makan niii ..Jom kita review ikut tekak kami anak beranak


MUST TRY
Village Park Restaurant, Damansara Utama

Paling Utama Nasi Lemak RM7 ++
The place is usually packed inside out especially during lunch hours. So kitaorg terjah for breakfast nasib senang dapat table.


Kelabu laaa pulak.....anak anak bujang aku memang paberet nasi lemak...Sambal tak cukup,You can add extra sambal for RM0.80 but it was way more than enough I felt. It was yummy-licious and not too spicy. Si ain pulak selalunya akan order Laksa Penang...aku tentu tentu nasi dagang...
Si Shazlee dengan roti bakarnya, Sihubby pulak dengan Tacos 
Terbaek ok semua menu kat sini ...and semestinya cepat dan pantas...!!!!

Nasi Dagang Village Park , Damansara Utama

 Asam Laksa
      Kelabu sehhhh 
 
Toast Bread With Kaya & Butter
 
Milo Dinosaur Special

Nasi Ayam Hailam, Uptown Damansara


Yang penting nya HALAL walaupon kalau nampak dari luar kedai cina
Pon dah pernah ada lam entry sebelum nii
Kesedapan sedap untuk penggemar nasi ayam..Best memang best.Tambah menarik ialah sambal nasi ayam disediakan unlimited..Sekali dengan halia..Bile makan berasap telinga..

Ayam boleh pilih nak roaster or stim..dua dua sedap!!..kalau jenis makan ramai ramai ayam tuu nanti diaorg letak lam satu pinggan besaq..senang hadap laa sama sama

pinggan aku nasi suku ayam jee berlambak ngan kerabu magga as MUST..memang best krup krap krup krap jee bila gigit..

Menu sampingan kami order telur dadar...telur dadar nii kalau suka boleh taruh udang...but kami suka yang plain jeee..bukan kami suka tapi sizIkri yang kerap mengordernya tiap kali makan kat sini

  
 Ayam Roaster   
 
                                                        Kerabu Mangga

Kerabu mangga kesukaan aku...tiap kali makan sure add on...
mungkin ada yang pelik makan nasi hayam ngan kerabu mangga nii BUT bagi aku..takdenya janji sedap and puas hati plus kenyang!!!

 Harga pun berpatutan, RM7.90..ke RM 8.00 tak perasan pulak!! Oklah tu kan? mana lagi nak cari nasi ayam RM2.50? Kat warung biasa pun dah jual RM4.00-4.50 tahu???

Medan Muara Ikan Bakar @ Tanjung Harapan, Port Klang

Memang dalam senarai List kami,so selepas penat sopping barang raya..(aku jenis siapkan semuanya sebelum puasa so masa puasa nanti tak leee berebut rebut, berpanas mengheret budak budak..) Semuanya barang budak budak laaa yang penting...

Pon ada lam entry sebelum sebelum niii

Tapi ramai kekawan aku bagi komen kata Kat Jeramlagi sedap and Murah...dulu aku pernah gi sekali tapi sebab ikan tuu digoreng dengan tepung so anak anak aku kureeengg sikit..so tiap kali kalau nak makan seefood memang sini lee tempat kami tuju...


   
kan Siakap masam manis   
I                  Ketam Goreng Kunyit             




  

Tomyam Ayam


                                           
                                                   Kangkung belacan

  
  Udang Tepung    
 2 budak yang kaki makan
                                    

Nak tahu lebih lanjut boleh le call 03-3176 6929 or 3176 6001. Waktu ditutup adalah sehingga pukul 3 pagi hari minggu dan dibuka pukul 5.30pm. 


Sambung laaaa aku rasa panjang sangat.....

No comments:

Post a Comment