Showing posts with label My kids. Show all posts
Showing posts with label My kids. Show all posts

Saturday, October 19, 2013

Happy 13th. Birthday

Segala puji bagi Allah Tuhan Seru Sekelian Alam, Selawat dan Salam Untuk Nabi Muhammad saw, Ahli Keluarganya dan Sahabat-sahabatnya.
19-10-2000

“Happy 13th Birthday to you abang”
anak ibu yang soleh, anak ibu yang baik.

Buat petama kalinya after 13th years of your life, this is the first time I am not around during your birthday’ take care abang, doa banyak banyak pada Allah, tak ada yang dapat ibu berikan yang lebih baik buat abang yang ada jauh dari ibu melainkan sepenuh Doa dari ibu yang akan sentiasa mengiringi perjalanan hidupmu didunia dan juga diakhirat.
Ibu doakan abang akan selalu mendapat segala gala yang terbaik dari ALLAH, kerana abang anak yang baik, U will always be my baby boy abang..Ibu, Ayah, Kakak, AbgChik, Baby LOVE U sooooo much


Alhamdullilah ibu tetap in advncekan cake buat abang for
a small celebration masa hari raya haji ari tu 15hb...



Ya Allah wahai Tuhan kami,
Berikanlah kepada kami semua keselamatan di dunia dan di akhirat, khususnya kepada empat orang anak kecil ini.
Kurniakanlah kepada mereka ilmu, iman dan amal serta kefahaman Islam yang secukupnya.
Jadikanlah mereka berempat pejuang-pejuang di jalan-Mu ya Allah.
Perindahkanlah akhlak mereka dan jadikanlah kedua-duanya sebagai contoh dan teladan kepada orang-orang mukmin.
Kuatkanlah agama Islam ini dengan kehadiran mereka wahai Tuhan

Ya Allah ya Rahman ya Rahim
Bentuklah mereka menjadi muslim yang soleh, warak, zuhud, sufi, istiqamah, penuh dengan sifat-sifat mahmudah dan akhirnya menjadi penyelamat kepada kedua ibu bapanya, kaum keluarganya serta umat manusia seluruhnya.


Monday, August 26, 2013

Selamat Hari Raya .... 2013

Raya taun nii sedondon kami anak beranak kaler purpe, selalunya tiap tahun yang kalut nak pilih kaler aku laaa tuuu...walaupon undian ikut suara ramai tapi last last bila tak dapat kata putus haaaaa suara aku laaaa aku ambik kira...heee bole aaa camtuu...bole yaaaa...akukan suara veto..heee

Memula masa aku balik cuti bulan 6 aritu niat nak hijau gelap gitu sebabnya aku berkenan bila tengok PM pakai alih alih bila masuk kedai lain jadi nya. .. Mana tak masa masuk kamdar xde kaler hijau..kl ada pon jenis kain merlik merlap..sumpah kompom laki aku reject..material kain harus lah menepati piawaian yeee kalau tak selamat laaa baju tuuu bersidai kat lemari jawabnya...

So masa masuk Harrison berkenan laaa pulak purple so terus aku rembat bila zidane nak kaler merah cam last years,banyak cekadak..takkan nak sama plak baek pakai baju taun lepas jaa cam2 kannn... zikri no hal apa apa jee sebabnya di sebok ngan PSP..geram aku...!!!

Kain tuk anak dara aku cari purple bunga2..ok laa tuuu...untuk aku ready made jeeee..malas nak merayu bagai kat tailor & confirm kena reject sbb dah last minute.
Auyang dah siap pose tunggu nak cukupkan korum jaaaa

Raya kami yang simple,tahun nii kakak kakak aku beraya diBJ yee memang best sangat ...aku selaku tuan umah suka sangat jamu diaorg makan & yang bestnya malam raya kami merendek area JTAR lepas tu sempat lagi terjah petaling street....perhhh lama siot tak terjah....syiok sangat!!!!

Laki aku pulak awal awal lagi dah ajak ronda plus nak ambil lemang kat area kerinci...but sapa pon tak mau ikut sebabnya kalau ngan laki laki niii alamat sebelum jam berhimpun dah kena balik umah alahalah cinderela gitu...mana syiok...

Pagi raya selesai jamu selera, kami adik beradik pakat sebok nak pose...ha haaaa taun nii spoil sungguh bila semua gambaq tak lawa....satu pon 
Tak leh nak frame....frust frust!! Tunggu taun depan laaa pulak insyallah....

Sebabnya budak kenit nii dari meja makan lagi dok buat perangai yang tak semengahnya..
Geram aku...

Kurang sorang....habis semua pose dia tak mau join...geram mak tau!!!
Nasib budak kalau mak budak tadi mau kena lempang laju laju ngan aku ..
Ingat syawal tiap tiap bulan kaaaa...
Chaq & anak buah tersayang
Actually ada lagi 3 anak buah...anak anak abang aku...
See semua lam mode tak ready...gigih yang belakangtuuu mengendap sapa yang mai
Hisssss!!!

Family kakak aku


At nenek bangsar hse....

Pose beraya leee pon gambaq tak semenggah...
Ini boleh laaaaaa
Laki bini yang gigih pi cari dorian kat SS2


Aku yang kebuluq derian...
Memasing muka da tension..ngantuk sama tp sebab derian punya pasal sanghup aku heret depa mai teman makan tapi bila tengok jaa isi derian huhhh depa yang laju dr aku...
Nice sehhh
Nii balik MIRI lom jumpa lagi org juai derain
Nasib aku dah siap telan puas puas..alhamdullilah

Monday, November 5, 2012

Swimming time at Mahkota Condo

actually this is farewell party for someone who will going to MIRI but it became farewell swimming party because our photographer busy with his food....
children remain children
nampak jee pool tak menyempat nak terjun
alilh alih orang da start makan aku baru terkedek kedek nak makan...nak snap picture food pon segan...
tapi memang best laaa nasi daging +  air asam perhhh terangkat...masakan utara (mentang mentang aku org utara..opsss ada kena mengena kaaa!!!!, ada lamb, ada bihun goreng, 
ada puff, fruits....lagi tak hinggat..iskkk tuu aaaa photographer sebok ngan food platter dia...
kasi chance aaa sbb lepas niii tekak da kena tukar masakan miri pulak..!!!! 
kanak kanak riang..nasib time nii cuaca best jeee...padahal baru masuk kul 12.30 tghhari tuu, aku pulak selagi sebaju PINK tak naik selagi tuu aaaaa tak leh makan....lapaq ooooo...saja jeee budak nii mendera tau...


Lamb yang sempat aku kidnap!!! 
habuan siain ngan sikenit shazleen






 Best moment!!
Insyallah cuti cuti kita jumpa lagi..
 Semoga dipermudahkan segala urusan kami disana ya allah!!

Friday, September 14, 2012

Alhamdullilah...selesai sudah.....UPSR 2012

  
 Alhamdullilah selesai sudah UPSR 2012

yahuuuuuuu anak aku, masuk jee lam keta terus ajak gi Tesco nak cari game tuk PS2..hadoi laaaaa....
nak lepas gian setahun tak pegang katanya...masalahnya kat mana aku sorokkan pulak....hadussss jenuh nak selongkar lamari leee pulak jawabnya...!!!!

PSP pon nak kena hantat repair...gara gara sikenit jatuh kan...
So malam tadi berhabuk lee aku memunggah harta karun ....nasib elok lagi kalau tak mau dia request beli PS3 pulak...

Boleh main dengan syarat..."kalau gaduh siap...."


1st.day - lunch time sebabnya kena stay sampai kul 2....
Usaha cikgu cikgu SKBJ nak pasti kan kejayaan milik semua pelajar pelajar kesayangan mereka....
still lagi memberi info info, kaedah kaedah...latihan sport... untuk paper day 2..



Tekun semua mendengar!!!.

Ya allah jadikan lah mereka anak anak yang berjaya baik didunia mahu pon diakhirat...
berkati lah mereka ya allah !!
Amin

Tak ternilai jasa guru guru mendidik