OmG budak dua beradik nii memang tak reti berdiam...berasap aku tengok dr dalam keta..sementara menunggu kakak perform zohor solat semalam.
Showing posts with label Miri-Shazleen. Show all posts
Showing posts with label Miri-Shazleen. Show all posts
Tuesday, June 24, 2014
Friday, June 20, 2014
Mengidam Roti Canai Banjir
Sejak dari KL lagi sishazleen nii minat gileee ngan roti banjir..asal tanya jaa nak makan apa sure dia jawab roti banjir....haa banjir laa sangat...
Tak syioknya kena cepat cepat makan kalau tak kembang setaman...heee
Wednesday, June 18, 2014
Central Market-Tempat Cari Souvenirs
Sekian lama baru laa sabtu lepas anak dara aku siAin berjaya mengheret aku ngan papa dia terjah Central Market ataupon popular ngan panggilan CM....kalau tak silap last sekali masa zaman anak dara tuu pon pegi ngan arwah kakak aku, time tuuu CM memang tengah glamer now after 15tahun agaknya dah anak 4 pon sekali lagi diheret but this time siap angkut laki ngan 3 anak lagi...
Kali ini balik KL memang kami anak.beranak berjalan jaaa cam alah alah pelancong pulak pada hal balik umah sendiri tuu..
Iyalaaa dengan siapkan persiapan raya..(aku jenis malas nak bersesak time bulan puasa) so aku cari siap siap baju anak anak...tempah baju melayu laaa....baju kurung anak dara....memang tak lekat umah...asyik tawaf sopping complex jaaaa...
Pilih pilih.....penat tawaf....
Budak tak puas hati sebab dia request kipas tangan..but l say "NO"
Sebahagian dari gift ain buat kekawan skoll ..ada juga tudung buat kekawan mualaf and tudung gak buat Cikgu Sarah...
Shawl buat cikgu cikgu sikenitniii & kekwan...aku masukkan kurma,kismis and 2 3 kudapan lagi lam tuuuu
Aku nii kalau anak anak request nak beli gift tukcikgu or kekawan aku ikutkan jeee..ins sha allah rezeki yang ada dikongsi bersama...
aku bekas anak cikgu tahu sangat penat lelah cikgu dalam mempastikan anak anak murid mereka berjaya...siang bawa kemalam kerja tak pernah habis...sebab tuuu bila budak 2 request nak beli something aku ikutkan jeeee...
Monday, November 11, 2013
Donut yang gebusss dan lembut
Bangun jee tido petang tadi sikenit niii merenggek lapaq nak makan donut big apple ..hohoho...memang lee Miri ni tak jem 10-20 min jee nak ketown...nak mendrive tuuu sangat lee malas..lepastuuu dia bukannya makan yang flavor2 tuuu ambik yang plain gak
so memunggah laaa kabinet dapor cari Yis & malangnya mmg out of stock haaaa terus aku watsapp papa dia soh singgah kedai...
and taraaa....sangat gebusss!!
Jom layan resepi pulak...dari weezana
Bahan Bahan:
- 3 cawan tepung gandum
- 1 cawan air suam kuku
- 2 sudu besar mentega
- 6 sudu besar gula pasir (boleh kurang bagi yang tak suka manis)
- 3 sudu besar susu pekat manis
- 1 paket yis (jenama mauripan)
- 1 biji telur
Cara-cara:
1. Cairkan mentega dan ketepikan.
2. Gula dan susu disatukan di dalam air suam, kacau supaya gula larut.
3. Masukkan yis, kacau lagi. Biarkan selama 10 minit.
4. Pukul telur sedikit dan campurkan bersama mentega cair tadi.
5. Selepas 10 minit yis akan naik berbuih-buih, masukkan pula mentega yang dicampur telur tadi.kacau.
6. Masukkan campuran yis kedalam mangkuk yang berisi tepung gandum.
7. Gaul sebati dengan senduk. biar adunan lagi selama 45 minit. Tutup dengan kain basah.
8. Adunan akan naik selepas 45 minit.
9. Banyakkan tepung ditangan supaya adunan tak melekat.(adunan memang agak lembik - memang lembik tau!). Ambil sedikit adunan, bulatkan dan leperkan atas papan pencanai. tekan acuan donut yg telah dicelup sedikit tepung. Kalau tak de acuan guna jee cawan and bulat tengah tuu guna jee penutup botol
10. Time to mengoreng and membaham..
SeLaMaT MeMcUba..
Thursday, October 31, 2013
Happy Dewali & aku yang kena kikis....
Budak ni berjaya mengapaw aku...haaaa cam dia yg nak sambut depavali....
soh ambik purple tak mau nak gak sama ngan baju...jangan laaa sok besaq nak matching matching bagai leh kayap aku,tunggu da keja..dah pegang gaji sendiri NO HAL
selagi aku pegang kuasa veto jangan laaaa fengsan aku..
Saturday, November 2
Diwali 2013
to all my indian friend's
May the festival of lights be the harbinger of joy and prosperity. As the holy occasion of Diwali is here and the atmosphere is filled with the spirit of mirth and love, here's hoping this festival of beauty brings your way, bright sparkles of contentment, that stay with you through the days ahead.
Best wishes on Diwali and New year.
Best wishes on Diwali and New year.
Monday, October 7, 2013
My Gal..Montessori at Miri
Alhamdullialh dekat hujung tahun baru aku jumpa montessori yang bersesuaian dengan anak dara niii, itu pon masa pegi beraya umah kawan hubs yang kebetulan dah 4,5 tahun stay di Miri ni yang suggestkan at least dah ada pengalaman so terus esoknya aku paksa laki aku tunjukkan tempat montessori tuuu kat Piasau.
Kalau tengok dari luar nampak buruk jeee....sebabnya mostly rumah kat Miri nii banyak sublot...so kawasan memang besar and kurang dipelihara but bila masuk dalam....wahhhhh cantik..cantik......heeeee
Kalau tengok dari luar nampak buruk jeee....sebabnya mostly rumah kat Miri nii banyak sublot...so kawasan memang besar and kurang dipelihara but bila masuk dalam....wahhhhh cantik..cantik......heeeee
Tadika Ria Montessori
Area: Piasau Garden
Tel: 085-655 867 (O)
Monthly Fee: RM288 (half day)
Time: 8am to 12 noon (half day) (Monday to Friday)
Meal included: breakfast at 930am (crackers and biscuit will be provided)
Programmes: Motor skills, social skill, potty training, flash card and songs.
Activities included: games, PE, music and celebrations of all Cultural events
Individual reading scheme is as follows:
English reading = 3 times a week
BM reading = 2 times a week (a strong emphasis is given to suku kata before reading books)
Mandarin = 2 times a week (Only for Level 2 and 3 students)
First payment: RM646 + miscellaneous fee depend on level
(The first payment includes Registration fee, December school fee, 1st month school fee and insurance per yr)
Age: Children from 3 to 6 years old
Ratio of the class: 15 students: 2 teachers
Language: So far I only see non-Chinese teachers around. The principal is a Canadian so I believe the common language will be English in this school.
Environment: Fully air-conditioned. The younger groups will be learning in the same area but different corner without any divided rooms. The elder children will study at the first floor instead.
Playground: There are children playground without shade. The playground equipment are mostly old, colors are faded due to being exposed under the sun for years.
Area: Piasau Garden
Tel: 085-655 867 (O)
Monthly Fee: RM288 (half day)
Time: 8am to 12 noon (half day) (Monday to Friday)
Meal included: breakfast at 930am (crackers and biscuit will be provided)
Programmes: Motor skills, social skill, potty training, flash card and songs.
Activities included: games, PE, music and celebrations of all Cultural events
Individual reading scheme is as follows:
English reading = 3 times a week
BM reading = 2 times a week (a strong emphasis is given to suku kata before reading books)
Mandarin = 2 times a week (Only for Level 2 and 3 students)
First payment: RM646 + miscellaneous fee depend on level
(The first payment includes Registration fee, December school fee, 1st month school fee and insurance per yr)
Age: Children from 3 to 6 years old
Ratio of the class: 15 students: 2 teachers
Language: So far I only see non-Chinese teachers around. The principal is a Canadian so I believe the common language will be English in this school.
Environment: Fully air-conditioned. The younger groups will be learning in the same area but different corner without any divided rooms. The elder children will study at the first floor instead.
Playground: There are children playground without shade. The playground equipment are mostly old, colors are faded due to being exposed under the sun for years.
Alhamdullilah after a month she never missed the school time unless she was ill, I might consider this school for my princess though till age 6. I believe the children will enjoy a lot in such environment!
Sunday, June 23, 2013
Miri: LeBaM...sian sikenit nii
Kejadian kat kawasan umah aku...brek mengejut punya pasal gara gara anjing bergaduh masa aku tengah drive tadi...
Kan da tak comel. ..cian kenit niii tapi nak buat cammana sebab betui2 time aku lalu dia melompat tepi keta....huhhhhh...
Sampai jee umah aku kena tadah telinga..tiba tiba laki aku bising bila tengok pipi kenit niii lol apasal aku tak perasan masa lam keta tadi...padan pon dia melalak..huwahhh sian anak dara aku....
muka sedihhhh ok.....!!! aku pon tumpang sedissss gak niii...jenuh dok demah balik....takut deman kaa apa kaaaa sok..minta simpang laaa nuuuu..
Sunday, April 7, 2013
MIri:Gunting rambut pon kena gaDuH..
1st time gunting rambut kat MIRI..akhirnya walaupon penat bergaduh mulut...(budak nii dah makin peramah yeee sekarang..) mulut tuu tak berhenti bercakap...ada jeee bendanak menjawab...
Jenuh gak lee memujuk....last last aku dukung gak masuk kedai..!! Dari mula sampai habis kena pegang tangan...
alhamdullilah..kalau tak lemas aku tengok rambut dia..bukannya nak ikat...!!
Tuesday, March 5, 2013
Jom basuh basikal!!!
Alhamdullilah semalam da leee satu hari panas so pagi tadi da star mendung..!!! mendung mendung pon baju tetap kena sidai gak....kang berkepok berbau plak....
Masa aku sidai baju sikenit nii sebok main basikal...lepas tuuu.......
Hadoi laaa anak....nak marah payah...so layan jeee..
Lepas seriat hujan aku nampak dia ambik basikal bawa tepi....lol siap lap lagi tuuu...hissss kang aku soh basuh keta plak!!!!...
Nasib laaa baju..heeee cepat cepat aku snap...
1st.step
biarkan air hujan jee buat keja....haaaa jimat air aku..heeee
akupontak perasan bila masakenit nii tolak basikal dia ketengah hujan..
2nd.step plak..
hadoi laaaa bertuah puya anak..selambar jeeee
bijak bijak anak sapa laaa tuuuu!!!!
![]() |
| Kasi zoom sikit.... nasib tak di angkatnya skirt tuu... |
Subscribe to:
Posts (Atom)



























