Wednesday, May 16, 2012

Happy Teacher's day


16-Mei-2012

Bila tiba hari guru, selalu ingatkan kan aku pada arwah mak.....kenapa...sebab arwah mak seorang guru....!!!

tiap kali ada sambutan kat sekolah, mak aku tentu akan bawa pulang segala macam buah tangan dari anak anak murid dia....
aku pulak time tuu tak pernah nak wish pon kat mak aku...asyik terlupa jeee....

cuma bila arwah da tak de, ternyata jasa arwah mak dan cikgu cikgu
tak terbilang!!! 

sebab tuuu setiap tahun aku akan pastikan ada jee buah tangan buat Guru Kelas Zikri, Ain and Zidane plus sikenit Shazleen...(insyallah selagi termampu)
walaupon tak mahal, tapis ebagai tanda ingatan atas segala jasa baik cikgu cikgu mendidik anak anak aku ...

Semalam balik jee dari Sekolah Zikri bagi tau ada sambutan Hari Guru Rabu niii...haaaa hadussss...dah leeee husband aku outstation... cammana niiii

Last last ni jee laaa yang terdaya tahun niii.....sebagai tanda ingatan!!






Rasulullah saw bersabda, “Apabila anak Adam (manusia) meninggal dunia maka putuslah amalnya kecuali tiga perkara, iaitu sedekah jariyah, ilmu yang bermanfaat, dan anak soleh yang mendoakan untuknya.” 
(HR. Muslim)

Ya Allah, berkatilah usaha dan kehidupan guru-guru kami. 
Pada yang telah pergi tempatkan mereka dikalangan orang orang yang beramal soleh.



To teacher Erin: luv fr Iman Shazleen 

2 comments:

  1. Anak celebrate hari guru, emaknya yg sibuk mencari hadiah ...Ni emak yg prihatin nih !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis...haaaaahhhhh...mak dia yg terlebih gelojoh!!

      Delete