Tuesday, August 9, 2011

Belimbing BuLuH...

Wahhhh rezeki aku ..sampai jeee pagi tadi kt opis, atas meja da ada sebungkus belimbing buluh....
adusss jenuh aku nak memasak nii cam lee aku pandai sangat, so aku pon sedekah leee pada kekawan sorang sikit....rezeki di kongis bersama!!!!

So lam kepala dok pikir apa lee aku nak masak niiii 
masak lemak jee lam kepala...keee macam macam leh wat...!!!??



makasih abg rahim....lein kali masak sekali yeeee...
heeeee lagi afdal...

Cantik jeeeee......hijau hijau lagi kena simpan kee dah leehh masak niiii !!!!????selalu aku beli kat market da kuning kuning sikit...so kalau cam nii camana yekk....tulonggg tulooongggggg..........
kang kl aku wat hijau hijau cam nii sedap ke tak haaaaa.....!

4 comments:

  1. "yang kuning tu mmg jenis kuning la sue,yg ni jenis hijau,dah boleh masak dah tu...buat masak lemak ler lawabnya..kasi pekat2 sikit kuah lemak tu..letak santan pekat..mmm sedap.."

    ReplyDelete
  2. @Pia
    bole aa Pia..sue masukkan lam fridge lagi ingatkan nak tunggu smpi kuning...ok ok..ptg nii nak msk udang masak lemak laaaaaa.....

    ~ceroi~ lom try lagi.....harap harap marbellessssss

    ReplyDelete
  3. kalau orang Lipis, belimbing ni direbus sampai hitam (around 6-8 jam) kemudian kitorang buat sambal hitam...sedap :)

    ReplyDelete