Tuesday, August 7, 2012

Memu Berbuka

Rajin lee sangat pon ...haaa sebabnya pagi ahad tuu aku rajin gi pasar so semangat nak masak tuu berkobar kobar....aku pulak kalau ahad jeee suka sangat ke pasar pudu..walaupon jauh dari umah tapi best selain dari harga murah, ikan ikan kat situ segar , udang pulak besar besar so best juga laaa...

on the way tuu sesaja lee gatal mulut tanya husband nak makan apa.....haaaa hambek sekali dia jawab "u buat leee masak tempoyak...." haiyaaaaaa terus terdiam...!!!!
cuak gak aku ..sebabnya aku memang laaaa hantu durian tp part part tempoyak nii aku tak makan...

Sampai jee pasar aku paksa laki aku pi cari ikan..sebabnya aku memang tak reti & tak kenal ikan....setakat yang selalu tuuu ok aaa.

Sayang laki punya pasal goggle lee aku cari resepi masak tempoyak.....sekali keluar ikan patin laaa, segala macam ikan..tapi yang paling famous ikan patin laaa...

Masak Lemak tempoyak, nama ikan nii aku tak tau.

Ikan Janahak sweet & sour
peminat zikri helmi

Kuih niii memang aku tak tau nama..
haaaaaa bukan buat tau, beli pon bukan ...niii jiran aku bagi...

cucur udang & popiah

bubur pulut hitam

bestnya kalau cuti, semangat aku masak
so kiranya sepanjang cuti minggu lepas tuu memang tak jejak pasar ramadhan

No comments:

Post a Comment