Saturday, February 13, 2016

Her First Music Class at YAMAHA

Finally tercapai juga hajat aku nak masukkan dia dalam kelas muzik...haa dari zaman sizikri lagi laaa tapi semuanya tak minat. Sampai ke Shazleen beria ria nak join ....haaa aku ingatkan kot laa piano kaa rupanya guitar..hmm ok laaaa kan...

Aku offer juga pada si kakak dengan zidane tapi tak mau pulak..hmm ok la lagi pon budak 2 orang tuu dah full dengan kelas tuisyen lagi al mahlumlaaaa tahun niii dengan UPSR lagi,PT3 lagi...sikakak dah azam nak dapatkan result sama dengan abanglongnya straight A...ins sha allah moga dipermudahkan.

Tapinya si ain dengan si zidane nii memang nampak kurang minat dengan aktiviti2 ni , ain more ikut aku lagi suka baca buku or novel...dia more in English book compare aku yg suka novel novel bahasa..kalau English pon kena tengok penulis juga...

Sebabnya bila suruh masuk swimming kelas pon tak mau..jenuh aku paksa siap mengugut lagi..tak herannya diaorg niii.

So shazleen ni banyak ikut peel abglong nya...tengok abang long main harmonica, dia pulun guitar...ok laaa... memandangkan swimming kelas pon on Sunday, memang weekend sentiasa full laaa aktiviti budak ni.

Sebab dah 7 tahun so tak da laa junior kelas kee apa...kelas biasa time pulak tiap sabtu 30min per  session. 

ni bilik belajar
Cikgu muda ooo....haaaa dah pandai baca note..kiranya hari ni dah start bulan ke2 dia belajar...Do..RE..MI dah boleh petik dah..gitu (abis jee kelas tadi mengadu sakit jari)...
small room untuk practise piano, guitar dan sebagainya
Sebelum ni ada try tanya di D'Vida, Bukit Jelutong tapi masa free trial aritu laki aku tak berkenan pulak dengan tenaga pengajar tuuu...bukan tak berkenan apa cara belajar tuu heee....& aku tak heran sangat sebabnya lagi aku pon ada basic muzik gak...so masa survey Yamaha & masa beli guitar tuuu terus jee enroll kat sini ....

No comments:

Post a Comment