Monday, December 15, 2014

Travel-Eurotrip Day1: Malaysia -Abu Dhabi-London : Lemau

Mana tak lemaunya kalau transit sampai 6jam...dari semangat waja terus merudum..dengan penat satu hal..bosan satu hal ..tapi itu pengalaman lepak kat airport lelama...

Buku merah jgn lupa bawa moga2 blm tamat tempoh kali ini kita pergi lebih lama, pergi lebih jauhhhh

Time ni enjoy laaaa asekali delay .......nangissssss

Yang, Farrah,Leeya,aku and zIkri

Muka muka yang still target  transit on time..haaaa last last hambek 6 jam gitu..
nasib dapat breakfast dr.Airport Abu Dhabi, kalau tak mau kebuluq memasing!

Siap selubung...silap silap mimpi sampai London dah...heee sapa??? biar laa rahsia bak kata "datoct"

Ni lagi sorang...sampai terlena laaaaa

Kabus tebal yang membuatkan kami terperangkap 6jam....katanya dr dubai lagi pesawat tak bole landing...
Kena tunggu sampai cerah and clear baru kapal terbang boleh mendarat....

kalau dah berangkut beg besar bagai maksudnya kami dah selamat sampai ke London petang nya....lari timming

Syukur alhamdulilah dengan rezeki yang Allah beri kepada kami semua, Impian dari kecil tuuu sanggup pecahkan duit tabung heee nak beli tiket flight..(yoyo ooo jaaaa) semuanya bajet..percutian bajet, sama seperti percutian sebelum2 in sampai London dah petang, memandangkan waktu siang  di eropah adalah sekitar 7-8jam sahaja sehari time musim sejuk. Matahari terbit sekitar jam 8:00 – 8:30 pagi dan akan terbenam sekitar jam 4:00 -4:30 petang.....sangat mencabar sebabnya asal gelap jaaaa kepala dah set malam time nak balik hotel rehat padahal baru kul 5pm...

Selama 3minggu perjalanan kami memang mencabar and happening...haaaaa best sangat..!! Lengkap rasanya tambah free and easy packages lagi laa best time kami yang tentukan but depands juga kalau tiket trains and bas dah booking still kena ikut time gak laa kan kalau tak huhhhh rugi rugi...

Kuala Lumpur-AbuDhabi-London-Paris-Rome-Florence-Venice-Milan-Zurich-Switzeland-Munich-London-Heathrow-Abu Dhabi-Kuala Lumpur

dari Heathrow Airport seretlaa beg berkilo kilo untuk naik train kestation Earl's Court guna Piccadilly Line. Di london kami stay di  hotel, bed and breakfas (HBB)...budget okey!!!!
Rate :
  • Family room x 5 from £92 to £128 per night
Meh aku letak direction  :
  • Ambil Piccadilly tube/underground terus ke Earl's Court, dah sampai exit Earls Court, turn right at Penywern Road, opposite tuu akan nampak M&S cafe. lepas tuu akan nampak HBB on the right..ada canopy green (2 minit jalan kaki dari station tapi kalau heret beg bagai mau jadi 10minit)
## depan pintu keluar/masuk Earls Court ini ada gerai jual souvenir, tokey ini ada juga jual tiket Bas Hop in Hop on.##

Lepas jaa checkin kami terus keluar bersiar siar..(ayat tak hinggat), terus guna underground ke Oxford street. Mari laa berpoya poya dimalam hari..masa ini sejuk ooooo!!!

Betoi laaaa tempat ini pon dah perabih banyak pound..nangis mak...!!! Padahai bawa beg berkilo kilo isi apa aku pon tak pasti..haaaaa sebenarnya isi beg dalam beg...heeee itu yang bila sampai sopping tak hinggat...(jangan convert mau kena sembelih ngan laki).

Banyak gak lee kedai kami masuk sepanjang jalan tuuu...ada yang beli boot,beli jaket,tshirt,winter coat...

But satu jaa hati hati...mat mat salleh ni nampak jaaa awesome, bergaya, mancho bagai tapi hampeh mana taknya..yelah kami kan 1st time sampai so jakun laa sikit so semua tempat nak posing,semua tempat nak snap so ada satu time tuu kami letaklaaa barang dagangan satu tempat...lepastu post...macam macam post...sekali terperasan ada mat salleh ni dressing perhhhh kalah CEO dengan handphone, selambar jee sambaq beg primark..nasib adik kawan aku siFarrah perasan terus jerit..!!! selambar jeee mamat tuu letak balik jalan.....cisssssss poyo sungguh tak de perasaan..Terus lepas tuu kami bergilir gilir jaga barang....memang hampeh

Esoknya kami beli tiket hop in hop on 1 Day Tickets £22.50 dewasa, budak £12.0‎ Detail tengok sini HOPINHOPON

Meh tempek gambar dulu nanti nanti story lagi...

change of guard,Buckingham Palace

TIPS 1: Kalau Holiday time Winter, nak duduk sana dalam 10 hari ke 15 hari cam kami yang hampir 3 minggu ini, tak yah la nak bawa baju banyak banyak buat berat satu hal. Bawa baju 5 helai pun cukup. Satu helai tu, boleh pakai 2 hari. Itupun kalau busuk. Kalau tak busuk dan hidung korang tak merasai apa-apa bau, pakai jer lagi. Tak pon pakai jee perfume still wangi punya laaaaa....sejuk ooo Suhu sejuknya tu still boleh tahan gigil. Overcoat sentiasa. Pakai baju sama pon orang tak nampak.

Lagipon kalau dah sampai sana sure sure laa nak membeli barang selai baju kan....

Lagi sastukan TIPS

TIPS 2: Bawa botol kosong dalam handbag yer. Untuk masuk toilet. Make sure ada wet tissue gak. Sebab air kat toilet dia orang kadang-kadang boleh jadi sangat panas. Takkanla korang nak tunggu air yang ditadah tu sejuk dulu baru membuat basuhan. Siap ada minah salleh ini tegur aku kata kalau nak water for drink u can get it outside dear...!!!!! Terus aku balas not for drinking...terus dia paham....and senyum..haaaaaaaa !!!!(tak tau laa duia paham kaa dah..lantak laa janji aku puas...mana biasa main lap lap ini...haaa)

Nanti sambung aaaaaa !!!! anak dara aku dah minta susu