Wednesday, June 10, 2015

June ..my day !!

Alhamdullilah tiap kali tibanya June maka bertambahlah usia aku.....bertambah usia bertambah tuanya aku setahun lagi...syukur syukur masih lagi dapat menikmati keindahan, hirup udara walaupon tak berapa nak bersih sangat especially kat kota batu ni...yang paling penting dapat melihat kerenah dan ragam setiap anak anak aku....tengok depa membesar depan mata aku....so kali ini kami celebrate nun kat Utara sana...dah kebetulan anak bujang ada extra kelas untuk PT3 cuti ini so kiranya lewat laa sikit dari students lain.... Orang lain Jumaat dah start holiday, dia Senin baru dapat peluk cium....sampai jee PB singgah sat umah kakak aku antar barang zikri, mendobi kain baju dia kat kedai terus kami kePenang.....yehaaaa mengidam pasemboq habaq hang.....tapi malam sampai tuuu perhhh xsedap langsung..tak fresh .....geram pulak aku..laksa padang kota pon dah kureng kick...sepanjang jalan laaa laki aku bising...

 
gift from zikri 
our dinner the ship 
loveliest gift

Ya Allah Ya Tuhanku...Bukakanlah kepada kami sekeluarga pintu kebajikan,pintu berkat,pintu nikmat,pintu rezeki,pintu kesihatan,pintu keselamatan,pintu syurga dan segala pintu kebaikan di dunia dan akhirat.Dan aku jua memohon kepadaMu Ya Allah ...jauhkanlah segala pintu kejahatan dan keburukan buat kami sekeluarga.

Ya Allah...tiada yang mudah kecuali Engkau yang memudahkan dan Kau jua Ya Allah yang menjadikan yang susah itu mudah.Permudahkanlah kehidupan kami sekeluarga. Jauhkanlah dari segala bala dunia dan akhirat. Jauhkanlah kami sekeluarga dari pujukan iblis dan syaitan serta jauhkanlah kami sekeluarga dari kejahatan manusia dan jin yang memusuhinya dan jauhkanlah kami sekeluarga dari pengaruh nafsu yang menyesatkannya.

Ya Allah hidupkanlah kami sekeluarga dengan keimanan dan matikan lah ia bila sampai masanya dalam keimanan.Ya Allah Kau berikanlah kami sekeluarga kesihatan fizikal dan mental yang terbaik,terangilah hati kami sekeluarga dengan cahaya hidayahMu,Perbaikanlah amalan dan tunaikanlah hajat kami baik dalam agama,dunia dan akhirat.Sesunguhnya hanya engkau yang Maha Kuasa atas tiap2 sesuatu.

 

Ya Allah,Ampunilah segala dosa2 kami sekeluarga dan kedua ibubapa dan keluarga mertua ku  serta keluarga kami dan semua teman2 dan muslimin muslimat...kerana hanya Engkau Maha Pengampun akan setiap dosa.
 

                                                                                               ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom jom sediakan payung sebelum ribut petir.....sekurang kurang nya kita masih mampu tersenyum andainya di timpa kecelakaan...masih mampu menyara keluarga dengan Takaful...Detail boleh PM, watsapp


 
Life is Great!!!

suhaila Great Eastern Takaful
0133422646 (available on whatsapp)
suhailas.getakaful@gmail.com

 

No comments:

Post a Comment