Saturday, March 5, 2011

Blueberry Muffin

  
Muffin niii request dari siZidane nak bawa gi skoll,adoiii laaa da lee penat baru balik dari weeding ,baru nak lelap....nak manja kan diri..nak zzZZzzzz sebenarnya !!!! da nak kena wat lagi pon mmg kebetulan ada stok tepung readymade so kiranya "ON" jee laaaa,  
tepung nii sue beli dari kedai "BAGUS"
seksyen 13,tiap kali pegi jee memang rambang biji mata niii...ada macam macam jenis tepung tapi paling fofular tepung hong kong..heeeee!!! tauke tuu kata ramai yang beli tepung jenis nii kalau nak wat kek...pada aku..!!!!entah aku mmg tak pandai...asal nak beli jeee kena telek luu resepi...then baru gi cari...kalau nak memandai sendiri mmg idak leee....
aku paling suka gi kedai cam niii sebabnya cam muffin niiii da siap readymade...cuma kena tambah telur,minyak & water sikit...sukatan mmg dah ada pada plastik..so orang cam aku niii kiranya ok leee....macam macam perasan sebenarnya yg ada dijual...tapi paling paverate blueberry laaa...



BLUEBERRY MUFFIN
[32 biji muffin]

Bahan A

500 gm tepung premix muffin blueberry (beli kat BAGUS,seksyen 13)


Bahan B
3 biji telur [pukul sedikit]
150 ml minyak
200 ml susu segar

Cara
1. Panaskan oven 190'C [api atas bawah - jgn gunakan blower/kipas oven]
2. Gaulkan bahan A supaya sama rata.
3. Masukkan bahan B dan gaulkan sebati. [gunakan whisker saja]
4. Masukkan adunan dalam acuan muffin kertas hampir penuh [kira2 80% acuan].
5. Bakar selama 20 minit.
6. Sejukkan dan hidangkan.



 

Note: Sok besday anak bujang niii...tuu yang layan gak leee......masa taip entry nii baru jee balik dari MidValley...kopak gak leeee aku!!! tuu lee silapnya tak beli adiah awal awal..(laki aku gak untung siap siap beli,bungkus sok kasi..senang ceta...)kl bawa anak bujang niii satu mid valley tuu kalau leh dia nak angkut bawa balik....nak menan laaa, baju swimming laaaa...story book laaa....fengsan aku..!!! 

 Opsss trak sedar lagi 5min nak enter kul 12am....so for Zidane ibu wish "HAPPY BESDAY"...& good nite sayang...

No comments:

Post a Comment