Monday, June 23, 2014

Popiah Nestum Horlick Sedapppp

Pagi tadi sesudah selesai semua kerja sesambil lepak dengar Radio Era sesambil dok godek Instgram nampak leee satu Ig nii juai popiah horlick...tertiba terliur laa pulak hissss macam macam!!! nak order rasa cam tak berbaloi sebab nak sebalang jeeee buat krup krap sambil layan TV.

So aku google resepi pulak, sebab kebetulan memang ada balance kulit popiah lam fridge.  Bila google YES meh kita mengulung pulak....

Jom tengok bahan bahan:

Kulit Popiah,tapi jangan semua la. Nanti koraih kulit tu kalau kena angin.


Gulung mengulung..ikut style memasing ada yang menegak,ada yang menyerong...ada yang menunduk hee ada kaaa, aku buat menegak jaa senang lagi pon dah tak sabar nak makan.

* nak lekat bahagian hujung tuu kalau tak de tepung gandum, guna air sejuk pon bole (aku dah try sbb tepung gandum memang kehabisan stok)
Lepas tuu gunting menyerong baru cantik

Lepas tuu goreng dengan minyak panas

Lepas tuuu gaulkan dengan campuran 
* Nestum,Horlick, Susu Tepung,Gula yang telah diblend terlebih dahulu*
# aku hanya ada stok 3 in 1 jee so aku add in semua sekali Nestum 3 in 1, Horlick 3 in 1

Siap goreng kekuning , siap blend semua bahan terus gaulkan

Masukkan dalam balang dan boleh terus krup krap sambil layan G.I Joe Retaliation - HBO

Senang kheeen nak buat popia nestum ni? Main campak2 je dah siap. . Lepas makan popia nestum horlick yang dihasilkan dari titik peluh sendiri ni, baru la bole aku banggakan diri hee mak aaai over tau! Siap add in azam nak buat tuk raya pulak hallo hai jangan kelaut dah laaa semangat aku ni.

Lepas ni bole try Milo pulak.

No comments:

Post a Comment