Friday, April 3, 2015

Travel Labuan: Labuan

1st time jejak kaki di pulau bebas cukai ini, unplanned 2hari 3malam je pon masa hubby balik aritu dia offer ikut kebetulan dia ada keja diLabuan..haaa kena pulak time shool holiday memang patut laa pon kasi terbang semua stress gitu....walaupon Labuan tak lee sebesaq mana...and tak da laa tawaf mana pon..

Flight 2jam 15min sama jarak macam nak ke Miri....sampai terus jee aku ambik cab ke Dorsett Grand Labuan, ada satu kaunter tiket cab keluar dari airport labuan senang RM15 hinggit ..apasal aku yang kena buat sebabnya laki aku dah semlata pon satu malan di Labuan...nama pon dia pegi baut keja kan..lagipon laki aku dari Miri,aku dari KL so pepandai laa bawa diri yeeee....

Pemandangan dari tingat 3 hotel....nak keluar heee heeee idak laa kot panas seh kat luar..terbakaq kulit kulit..!!!

Uiii panas betul masa tu. Labuan serious panaslah! Katanya dah lama tak hujan.  Panas Labuan ni panas berbahang. Pedih kulit ni. Mungkin sebab dia sebuah pulau kecik yang dikelilingi laut.. Miri pon tak panas cam ni,,,,
Pandangan luar bangunan Hotel
Petangnya kami laki bini merayap ke sini...itupon sebab laki aku dah kebulur, ada 1 kedai mamak dekat Maybank ...Betul2 terletak di bangunan Financial Park @ Ujana Kewangan. ianya merupakan tempat membeli belah terkemuka di sini....dilabuan yaaa..walaupon dalam tuuu tak de laa hebat sangat tapi ok laaa buat sopping...ada parklson & giant..lepas tuu ada laaa kedai kedai kecil....The only shopping complex di Labuan!!!!

Bila aku sebut terkemuka tuu jangan laa bayangkan macam Pavillion ataupon 1Utama ok....aku hampuk gak kauorang!!

Malamnya sekali lagi laki aku ajak makan...mai aiiii tadi petang dah selamat dia telan mee mamak nagn teh tarik..ini ajak lagi...mampuih mana laa aku nak diet lagu ini....nasib aku minum jee tadi so ada laa ruang nak sumbat ...walaupon aku jarang dinner but kalau kat tempat orang harus merasa or meratah....

Jom dinner
Tomyam sedap 4****
Ikan Kerapu sweet n sour pon Sodap
Tu ada sotang & udang goreng tepung pon hingga menjilat jari fresh fresh gitu
nama kedainya so sesapa yang nak try sangat sangat dialukan...kedai ini area town jee pon

Hari ke-2

Laki aku keluar gi keja, aku pon dalam kul 10 lebih jee siap siap keluar jejalan..sorang sorang ooo sebabnya bebudak lagi rela ke umah makcik diaorg.... citt yang kecil pon bukan main tak heran aku nak jejalan....memula aku singgah Muzium labuan...cantik oo dalam tu ada 2 tingkat lagi...masa aku sampai ada laa sepasang pelancong dari Jepun ok laaa, aku sebenarnya cuak sikit kalau masuk tempat tempat history ni sorang sorang,,, lepas jee diaorg keluar seram pulak aku sorang sorang kat situ..tapi sebab aircorn ada so aku fefeling leee macam best...tapi memang BEST pon baru aman nak baca sejarah labuan semua.....

Baru la tahu kisah wujudnya wart momorial sebab dan musibabnya. Nak tau lanjut haaa pi buka buka sejarah...heeee tak pon google jeee

habis muzium aku jejalan lagi ketown cari cekelat pulak..sebab ramai yang kata murah kan meh kita tengok harga .... coklat, perfume dan kereta di sini dijual dengan tanpa cukai. Inikan pulau bebas cukai. Nak beli kereta, duit tak cukup. Nak beli perfume, ada lagi stock. so, beli sajoooo cekelat itu pon sebab dipesan siAin kalau ikut kan aku malasssss......nak kata MURAH yes memang murah tapi kena hati hati expired date ok..belek betoi betoi jangan terbeli yang dah expired suda naya jeee mau nak sumpah jee kedai tuu kan heeeee...tapi kebanyakan nya kedai cina so sumpah pon apa kisahhhhhh....