Monday, September 26, 2011

Penang- Jalan Jalan


Masa cuti ari tuu sempat leee kitaorang terjah Penang...Memang aku da aim dari KL lagi...siap guna alasan sikakak nak makan laksa penang..padahal aku yang tergedik gedik nak lepas gian kt sana heheheh....huiittt lama ooo aku tak gipenang...last sekali kalau tak silap pon last year....lama tuuu !!!..

Masa sampai tak dee lee plan nak ronda mana pon cuma tempat wajib padang kota ....haaa nii harus aaa sebab aku da guna alasan anak dara aku yang nak makan laksa....heeee siap aku paksa kakak aku join sekali lepas antaq anak teruna gi balik UITM heheh varu aaa sempoi lepak reramai...

Sebelum tuuu laki ajak gi bazar chowrasta
Sebab da lama tak terjah situ so memang aku tak hinggat jalan sangat...jenuh berpusing 2,3 kali ...cari kat Encik Google pon tak jumpa, jenuh gak calling-calling kakak aku ....dia bagitau dekat ngan cititel...jenuh pulak aku dok soh anak anak aku cari cititel..heheeh alih alih aku tanya orang penang lagi senang....haaa baru dapat..perhhhh time sampai da nak maghrib.....tuuu yg gambar pon da gelap...


walaupon da gelap,banyak gerai yang da atup tapi suasana tetap maintan meriah....mana tak kedai jual jeruk still open lagi .....aku memang buka peminat jeruk niii...time preggy pon aku tak berapa makan
so kalau tak singgah pon no hal tapi sebab laki aku beria ria nak terjah gak so kena aaaaaa ikut kang ditinggal nya aku kt padang kota lagi naya...upanya nak beli buah tangan tuk jiran jiran ngan tuk makan sendiri....baik laki aku ...

anak dara aku yang da takde kudrat nak berjalan...padahal tadi bukan main lagi cergas....



alang alang da sampai aku pon rembat gak lee ikan masin ngan ikan bilis
nak kata murah tak juga tapi kebetulan stok lam fridge aku da abis so ok aaa penuhkan bonet keta

Da abis memborong terus kitaorg gi padang kota baru....makan time

Gerai Pasembur.....bukan Mamak pasembuq yg masuk national geographic tu tau...kitaorg try gerai lain pulak.....rasanya sama je kot...lagipon aku bukan peminat pasembur so tak kisah pon janji leh telan.....

Mamak yang masuk NG tuu aku rasa cara dia potong bahan bahan tuu kot yang menarik...heeee sebabnya tukang buat pasembur tuu suka menari,menyanyi sambil pusing pusing sambil tuang kuah pasembur tuuuu  agaknya tengah berangan cam kt Bollywood kot heheheh





3 gambar last nii kurang memuaskan sebabnya abg aku snap guna hnpn jeee....
perhhh tengok meja takut!!!! penuh ngan makanan......
Gelas air jangan ceta laaaaaa....
Sebenarnya banyak tempat leh ronda penang nii tapi sebab cuti pon tak panjang...insyallah kalau ada masa nanti aku nak angkut lagi anak anak aku naik feri pulak....
Masa nak balik ari tuuu cadang nak naik feri tapi sebab nak kena Q sampai 45min...hmmmmmm terus cencal walaupon muka sizidane da jeruk masam!!...heheheehhe

Insyallah nanti cuti panjang kita pegi lagi yeeeee

No comments:

Post a Comment