Thursday, February 19, 2015

Denai Alam Recreational Club (DARC)


Jom Riadah...

Akhirnya seelah berkurun DARC ini wujud, baru ini laa 1st time aku tergerak hati nak bawa sikenit ini melawat kawasan..itu pun setelah binggit telinga aku dengar dia merengek nak kePool...Ingat MIRI kaaaaa asal nak mandi pool terus siap pegi Club, sampai dazzzzz terjun...sini kalau nak sangat terjun pool harus leee pegi Pusat Akuatik yang dekat Tesco Shah Alam.

Cepat cepat aku goreng popiah...plan nak duduk rumah jee itu yang siapkan minum petang last last dari bawah aku dengar dah dia dok nangis..pujuk papa bawakan...last last aku plan paling dekat terus jee ke DARC.


Yuran setahun untuk sekeluarga cuma RM180.00 setahun berdasarkan ist yang sempat aku snap banyak aktiviti yang disediakan dan ianya percuma kepada ahli, tambah lagi RM180.00 seorang sekiranya nak belajar menunggang kuda during weekday untuk (6session x 30minute) klau takat nak naik biasa tu, free je la utk ahli, tak ahli, sila laa byar RM5.00 kat reception counter yeeee..

Ada gym, pool, chalet pun ada. Tp chalet ni tak free la. cuma member dapat diskaun 50% untuk chalet. kelas berkuda pun tak free. yg free kalau kita nak naik saja2, JOYRIDE namanya. untuk joyride ni, seorang hanya boleh naik 1 kali saja 1 hari. setiap kali 2 pusingan saja, dan 6kali seminggu sebab DARC ni tutup Isnin.

Sekejap jaa pun kitaorang kat DARC....pusing pusing macam tak banyak aktiviti selain Joyrice, Archery, mandi pool.

Tapi aku rasa kalau di buat penambahbaik pulih lagi best kot....!!! tambah taman permainan kanak kanak dan seangkatan dengan nya...

Apa apa pon aku dah join jadi member...!!!!

No comments:

Post a Comment