Monday, February 16, 2015

Untung aku aiii.....

Tu dia tajuk macam aku baru menang peraduan apa apa jaaa kannn...yang dapat duit riban riban...tapi walaupon tak menang apa apa..sebab tak da satu peraduan pon aku masuk..aku tetap untung bila mana aku baru start nak kemas kemas rumah..almahlumlaa kan maid tak daaa...aku.laa maid,aku laa tukang masak,aku laa drebar keta sekolah ..heee macam macam laaa dah nama suri rumah tangga...!!!

Aku cukup berbulu bila mana ada gak mulut-mulut longkang yang dok bahas surirumah ni senang..banyak rehat....goyang kaki...itu yang umah sentiasa kemas, kain sentiasa berlipat, pingan mangkuk sentiasa berbasuh...berbeza dengan yang keja kat opis ini...penat balik umah dah letih itu yang umah macam kapal karam...kain mengunung....tambah tak da maid..subuh keluar rumah pegi keja, malam sampai rumah semua tak sempat buat....part ini tak pa lagi...dalam hati sabar..terpulang laaa sebab kl nak rumah kemas bersih,berkilat kena laa buat juga kaaaa..part aku berasap luar dalam bila sebut...biasalaaaa duduk rumah mengkangkang jaaaaa ...mana rumah tak bersih...haaaa memang jenis molot longkoang sungguh...sungguh berbisa....

Aku malas nak comment kalau oranag tuu mai depan aku bahas..sebab nya..sendiri mau ingat...aku dulu pon keja...tak da maid, siap antar anak anak gi sekolah lagi ..siap bangun 5am untuk masak bagi anak anak makan...berkorban waktu tido, berkorban waktu lunch nak pastikan anak anak sampai rumah makan nasi hasil kasih sayang dari aku....aku berani cakap sebab pengalaman aku sendiri....

Huuu melaut laa pulak...back to story asal ......

Baru aku start nak pegang penyampu,mop, kain lap teruih budak busuk masam ni buat rampasan kuasa...truih dia nak buat semua..aku ok.jaa nak tolong dipersilakan...aku bole.jadi mandur jaaaa..tukang arah haaaa.....acah jaaa...!!!

Tukang snap gambaq dia dengan seluar katak heeee ....memang laaa keja budak tak memuaskan pon tapi alhamdullilah sebabnya semangat nak tolong tuu aku puji...kecil2 dah ringan tulang temulang tu..harap harap sampai besar laa wokey....
love u babehhhhhhhh....aku panggil anak korea...heeee

No comments:

Post a Comment