Life is Great!!!

Life is Great!!!
Hubungi saya sekarang untuk maklumat lanjut.
Terima Kasih semua buat readers, followers yang sudi menyinggah , membaca , mengkomen di blog ini,sanggat sangat terharu..appreciate it...maaf yer kalau tak sempat menjejak....jangan marah, terasa hati key...Ins sha alah akan menjejak blog anda semua kembali.....love all ..xoxo ...memuah

Thursday, November 25, 2010

Daging Kijang Goreng Kangkung & Sosaj

Da nama pun Raya Haji kan..sure sure banyak daging korban lam fridge tuuukannn....sama le aku sampai naik serabut nak masak apa....Nii daging kijang yang kakak aku bawa masa raya ari tuuu....sebenarnya aku idak lee terror sgt nak try tapi sbb laki aku dok canang kata sedap,alah masak cam daging lembu gaklee...so aku pon pandang tepi kiri kanan..ok leeee masak lee kat dia..
& upanya daging kijang niii lembut sangat..tak cam daging besa...kejap jeee masak...nasib baik aku tak masak rendang kalu tak mau hancur bagai...kehhhhhh.....Meh layan resepi yang aku main campak2 jee....


Resipinya 
Daging dipotong nipis digaul sedikit tepung jagung
2 sudu besar sambal belacan (main agak agak jeee....)
4 ulas bawang putih dicincang
sedikit halia dipotong halus memanjang
1 biji bawang besar dipotong bulat
Kangkung Sikit (nak ksi nampak ijau ijau)

1 sudu besar sos ikan
secukup rasa gula / Madu
secukupnya minyak.
Goreng sebentar daging kemudian diangkat dan ketepikan.
Buang sedikit minyak tadi dan tumiskan bawang putih beserta halia hingga naik baunya kemudian masukkan sambal belacan.Masukkan daging,sos ikan,bawang besar dan daun selasih akhir sekali masukkan sedikit gula....boleh dihidangkan.....







Nii pulak sianak teruna aku nak makan....tak mau makan nasi katanya...so aku layan gak iiii.....wp dah terjegil bijik mata aku niii..hehhhhh  depa ingat aku ini tukang cheftkaa apa!!!



No comments:

Post a Comment