Wednesday, November 23, 2011

ambil duit, antar report card.......

 so kat opis aku pun Kecoh almaklumleee sekarang ni musin amik report card anak & nak skoll holiday lagi . Kekawan kat department aku ni kategori yang mengambil berat education anak mereka. Most of them ada yang ambil cuti setengah hari atau pun masuk office lewat (dengan kebenaran ekk) semata-mata untuk ambil report card anak, memasing nak tahu perkembangan anak anak....lepas tuuu bila masuk jee opis haaa mula leee bercerita perihal anak anak memasing.....time nii gak lee ambil panduan, petua..heheheh lepas tuu selit gak cuti nii nak angkut diaorg kat mana....!!!!


Last week memang sebok sangat mana taknya...ari khamis tuu petang aku da kena balik awal gi ambil report card sekolah agama....da abis separuh hari kat situ 

Esok tu Jumaat pagi pulak kena lagi pegi sekolah kebangsaan pulak antar report card & ambil free pulus....(RM100)

Start kul 10pg...so nak dekat 5min kul 10am baru aku gerak dari umah...dalam ati dok doa minta minta dapat lee parking...nasib keta aku comel jee so leh gak lee menyelit celah celah keta lain heheheeh 

Setiap kali perjumpaa parents ngan teacher aku paling excited sekali mana tak time nii lee aku nak tahu perihal anak anak aku ....time nii leeee aku nak pesan kat cigku kelas tuuu kalau nakal ...ROTAN jeee...hehehehe


Memang ramai sekali ibu bapa yang hadir tapi bukan sebab semata mata RM100 tau.....memang aku notice setiap kali report card day memang penuh leee sekolah ngan  parents...time nii leee akan tahu tahap pendidikan yang anak-anak mereka terima di sekolah, time nii leee boleh berbincang dengan guru macam mana nak meningkatkan prestasi anak-anak memasing dalam pelajaran. Time nii leee mungkin selama ni mereka tak tau anak mereka pukul 7 pagi masuk pagar depan, pukul 7.30 pagi panjat keluar ikut pagar belakang ....yang kita nii ingat anak anak gisekolah "BELAJAR leee"padahal melangut kat sopping complex.... 

So time ni la boleh kita check kedatangan anak2 ke sekolah.





Yang da besar cam zikri & ain ok kot sikit tapi yg sizidane niii...hmmmm memang aku tau da peel dia...so lama lee sikit aku borak ngan teacher dia....Pn.Rabiah

tapi aku sikit juga kurang paham pasal silibus terbaru tuk darjah satu nii....kalau dulu kita leh tau sapa no.1 no.2...but now ngan sibibus baru niii aku tak berapa nak paham bila pakai "band".."band"
nak explain pon xreti..heheheh 

adalee lam dekat 2jam lebih sikit aku kat sekolah ...heheh da dapat duit kan ..lehh aa aku sambung sopping.....opssss silap duit tuuu aku da pass kat anak anak aku pon sebabnya diaorg nak beli story book ..tapi aku siap pesan kena beli gak aktiviti book tuk wat during cuti sekolah ....

Lepas tuu terus gi Pandan umah kakak aku....tapi time kitaorg sampai tuu kakak aku lom balik keja lagi
malas aku nak melangut kat umah dia so aku pun apa lagi terus ajak anak anak aku ronda ronda naik BAS RAPID...pusing area bukit bintang...heee

saja nak kasi sikenit Shazleen tuu merasa...alah alah pestime lee naik BUS niiii..
memula naik diam jee...cuak gile...tp 1/2jeee..lepas tuuu haaaa hambek menyesal pulak aku bawa ..... siap berlari lam bas leee pulak .....adoiiii






Kitaorg tak turun pon kat mana mana .....ikut bas pusing Bukit bintang & balik semula kat Cempaka..lagi pon time tuu Hujan lebat, jalan pulak Jem sikit....so jangan harap lee lagi pon memang plan nak duduk jee lam bas tuuu.....bayar tambang & nikmati keindahan KL...heheheh








1 comment:

  1. akak pun ada terfikir nak bawak anak2 naik bus.. tapi cam cuak je..heedah lama tak buat.

    ReplyDelete