Friday, January 16, 2015

Farm In The City - Gigih Mengusung Papa..

1st time memang teruja...masa aku di Miri lagi bila tengok kekawan upload gambar dalam FB, tengok dalam Instagram pon ada mula laa start plan nak bawa siShazleen visit...budak ni pulak memang pengemar haiwan, berbuih dah dia request nak bela kucing...aku jee dok bertangguh tangguh...heeeee 

Nak dijadikan ceta, sebelum buka sekolah hari tu 2 hari sebelum laki aku balik Miri, Shazleen request nak breakfast kat luar (padahal hari hari breakfast luaq pun...greeemmm)  cuma kebetulan hari tu aku dah siapkan pau frozen yang aku beli masa balik dari Cameron hari tuu...alahh just masukkan dalam kukusan jaa pon...

Tapi sikenit ini nak juga ajak papa dia keluar padahal dah nak masuk lunch time pon, yang si papa kebetulan juga nak jumpa kekawan..apalagi sekali semua dia hangkut lunch kat mamak,,,,

Masa lunch biasa laaa dah ada budak budak ini, terus laa sembang aktiviti anak masing masing during last weekend...tu dia....terus sikenit pasang telinga bila dengar pasal binatang....pasal zoo...tudia..last last mau tak mau terterjah laa juga kami anak beranak kecuali sizidane...(tak ikut sebok main PSP)

Bagi sapa yang pernah pergi mesti cakap best kan tempat ni... pada aku tempat ni memang menarik selain dari zoo, kebetulan (banyak sungguh ayat kebetulan pulak kali ini) baru lepas hujan & memula aku dah cuak sure ada bau punya last last....perhhhh aku boleh bernafas seperti biasa....!!!

Semua haiwan-haiwan jinak sangat sangat best especuially pada anak-anak yang cintakan haiwan... macam anak dara aku dengan tempat bersih.. haiwan bersih...itu sebab aku kata tadi boleh bernafas dengan selesa pulak tu makanan haiwan disediakan FREE tau...ada juga disediakan tempat basuh tangan di mana-mana... hahaha... dah jadi mak2 ni kena laa utamakan kebersihan....kejap kejapo aku paksa basuh tangan....bising juga laa mulut anak dara aku bila kena jerit..haaaaaa

Masuk je FITC terus jumpa kura-kura besar ni...
See jinak kannnnnnn 
bagi makan ikan pulak
Senyum sampai nampak gigi..puas hati laaaa tuuu... masa balik siap dia pesan "papa esok kita datang lagi tau"hayoiiiiiiii ingat cop duit kaaaaaa

No comments:

Post a Comment