Thursday, December 31, 2015

Hari Orientasi murid tahun 1 2016

Pejam celik, pejam celik dah besar dah besar anak dara aku sorang ni...pagi tadi dah selesai orietasi tahun 1...aku pulak  yang lebih lebih risau sebabnya hari ni ada Ujian Diagnostik untuk tentukan kelas. Result nanti dalam masa 3minggu. Risau juga laaa anak dara nnti dapat kelas mana. Tapi ayahnya  ckp tak kesah la dpt kelas mana..aku jeee lebih lebih..haaaaa

Sampai jee orang tak ramai lagi so dia laa memula gi berbaris ikut kelas...ada 10 kelas and Iman kelas no.9...(sebabny..hisss banyak sebab nama dia tertinggal xda dalam list SKBJ nasib aku call sekolah tanya sebab musykil juga aku daftar sikit punya awal keee....163/2016, haaa upanya tercicir itu yang lambat daftar). Apa apa pun janji dekat dengan rumah.

Buku buku yang kena beli di koperasi aku dah siap siap beli awal Dec,aritu...siap sikakak tolong balutkan buku latihan dan aktiviti adik....alhamdullilah bila ada anak yang besar menolong. Lencana siap aku, ni pon baru siap jahitkan tanda nama...kasut sekoah jee belum tulis nama...haa tadi masa taklimat GB minta tuliskan nama anak kat kasut takut hilang, terpelantinglaaaa adatlaaaa semuanya 1st time masuk sekolah haaaa kemungkinan semua tuuu boleh jadi gak...Esok laaa aku tulis!! 


3 minggu pertama persekolahan murid2 tahun satu kena mengikuti progam transisi. Mungkin masa ni lah mereka akan didedahkan dgn persekitaran sekolah...Mak pak tunggu jaa anak anak kat kantin, jangan pulak sekali masuk dalam kelas heeee...aku dulu masa zikri tahun 1 memula jee ikut sampai kelas lepas tuuu aku lepak jee kat kantin..mengendap...Minggu ke2 dia dah yakin aku pon apa lagi idak leee mengendap..keja kot mana leh nak keluar sesuka ati masa tuu..cuti pon minggu petama sekolah jaaa...
hambek kelas no.9, berbaris nak masuk kekelas 

 Mak pak memang langsung tak dibenarkan naik ke kelas. jenguk kejap pun tak boleh. Dengar laa GB bagi talimat pasal linus laaa..J-QAF biar anak berdikari. 
Alhamdulillah selesai satu bab.  
posing sikit

No comments:

Post a Comment