Thursday, October 14, 2010

Cancer @ visit kawan

Semalam aku visit kawan yang baru jeee keluar hospital for operation due to "Diagnosis Breast cancer" 2nd level, huhhhh mmg menakutkan...nii lee pembunuh bagi pompuan. Seblm nii masa last weeks posa aritu dia dah masuk OT gak tuk remove cells or tissue from the breast to be tested for the presence of cance then a weeks lps tuuu CONFIRM...masa tu aku kat pangkor lagi...so over da phone jee laa aku "layan"...takkan nak terbang giNilai kot time tuuu...heheh!!!

Semlm masa jumpa alhamdullilah nampak dia ok leee dr segala segi...insyallah!!


niii snap masa reunion raya ari tuuu....yang pakai tshirt merah tuuu..(seblh aku tuu)
...(opsss semlm masa visit tak snap pon picture bukan apa takut lee pulak menggangu emosi, so aku letak leee gambar masa reunion dulu )...

So lepas niii kena pulak wat Radiation TherapyTreatment,  is high-energy X-rays to kill cancer cells.

For women with early stage breast cancer like my BFF, radiation therapy is used after surgery to kill cancer that might be left in or around the breast or chest, tuu lee memacam lps tuu banyak le pulak pantang larang yang kena elakkan, makanan pon harus dijaga daging memang pantang kalau boleh elakkan, ikan yang xde sisik like..ikan sardin,pari lagi apa aaaa????

aku pon kureeeng mahir,  tp tgk list semlm mmg panjang. Lepas tuu nanti rambut start gugur dan banyak lee lagi side effect dia...BUT whatever yr're still my n our BFF and till da end insyallah...

Aku doakan dia cepat sihat  &



& also Al fatihah for my lovely sister Arwah Sharfina bt Hj Sudin,age 37 (Mac 2008)...she also Diagnos for Canser Servik stage 4. 

Moga arwah ditempatkan dikalangan orang orang yang beramal soleh, n also alfatihah buat arwah abah (2006) FIL(2007) & mak (aug.2008).Kalian sentiasa dihati kami semua kini n selamanya...AL FATIHAH....


 Arwah



 arwah abah & mak
cinta sampai syurga

ALFATIHAH





No comments:

Post a Comment