Wednesday, July 16, 2014

Digoda, dan tergoda

Cium bau pon aku dah tergoda, tambah kalau digoreng menang tak tertahan nafsu aku...Nak goda aku senang jaaaa pi beli cempedakkaaa, nangka kaaaa tak pon durian..cukup laaa 3 buah nii haaa memang tak payah jeling jeling...tak sempat pegang pegang memang wajib aku yang mulakan langkak TERKAM dulu..

Dari kecil sampailaaa nak masuk separuh abab nii..aku memang pantang tengok, pernah arwah abah satu malam tuu baru balik dari mana entah bawa balik cempedak..arwahmak konon konon nak goreng besok pagi tuuu haaaa tak payah setengah jam jaa bertahan...aku pegi dapur potong separuh makan mentah mentah...perhhh sedap seh and alhamdullilah tiap kali aku menghadap buah buah berangin nii aku jarang nak kembung perot..

Masa-masa baru kawin laki aku bising juga bila tengah tengah malam sanggup goreng, kes tak kira siang malam dah...siap gaduh gaduh laa juga takut bini dia menyusahkan dia tengah tengah malam sakit perut....sekali tu masa balik kampung aku kat Parit Buntar tengok arwah abah layan aku baik punya...time mengidam sanggup arwah abah kayuh basikal pi cari kat pasar malam....Laki aku??? !! bukan dia tak layan...bini dia yang malas nak layan sebab tiap kali balik memang arwah abah laa aku cari...(aku memang manja ngan arwah..anak bongsu laa kan,ngan arwah mak manja juga tapi bila kena time aku mengedik nak manja manja laju mak aku piat telinga aku...terus tak jadi larikkkkk)

Now alhamdullilah and syukuran laki aku memang awesome layan baik punya..memalam ajak cari derian pon ok...pesan beli buah sakgi dia bawa balik cempedak....last week pon cempedak juga...this week pon sama....terbaik laaaa

Lepas tarawih jaaaa aku terus goreng memang tak menyempat dah....tak tahan ooo nafsu bau dia semerbak satu umah...



Layan mentah mentah juga

awesome buah pon best

Besaq juga laa laki aku beli kat Emart tadi 
RM30 tuu dah potong separuh untuk besok pulak

Sedap aku tambah tepung tempura kasi garing




Menu sampingan untuk berbuka memandangkan isi perut rumah aku yang kecil kecil tak berapa gemar makan nasi...azan jaaa minum air, makan mee kaaa , kew tiaw kaa,apa saja selain nasi
lepas maghrib baru makan nasi itu pon laki aku sorang jaaaa...kids memag tak gemar but kalau sizIkri ada memang nasi jaa dia layan
Mee Hailam

Resepi aku google jaaa 

No comments:

Post a Comment