Friday, July 11, 2014

Juadah berbuka sebelum dan seterusnya

Menu hari ini simple simple, nasib aku diMiri kiranya berjaya juga laa hingga kehari ini aku belum lagi bernafsu nak terjah mana mana bazar ramadhan. Yalah asal balik dari kelas baru kul 2.30pm kekadang kul 3pm time ni kalau ke bazar pon alamat aku join tolong peniaga buka gerai,lepas tuu dah sampai rumah bersilat kat dapur terus malas nak keluar..last lastnya telan laaa apa jeee.

Tapi kalau aku di Shah Alam time balik keja tentu tentu aku laa pelanggan kat restoranTTdI Jaya, (lupa nama restaurant) depan makbuk restaurant, sebelah pertol station tuuu.

Kuih muih aku dah ready awal awal ....FOOD FROZEN-bekalan bulan puasa (baca entry ni ).

Memula cadang nak buat nasi lemak dah siap sambal ikan bilis, tapi bila godek fride nampak udang terus laaaa jadi masak lemak cili api,ayam grill dengan tenggiri masak asam.

Rajin pulak aku buat bubur jagung, lepas tuu sishazllen minta pulak suruh goreng mee..!!!


Ayam Grill
marinated dengan sos black paper,gula,madu,cili sos and tomato sos

Tenggiri masak asam
suku jaaasebabnya karang tak habis, budak budak lagi suka layan goreng goreng or kuih muih masa berbuka

sambal ikan bilis
dari menu nasi lemak terus tukar nasi putih


Desert bubur Jagung
(terlajak manis sikit)

Tembikal Laici tanpa ais, sejukkan awal awal dalam fridge
habuan kids, diaorg nii berbuih mulut suruh minum minuman panas dulu, memula jaa layan lepas tuuu aku tak nampak dibalunnya ais juga.
sebab tu aku sejukkan awal awal tanpa ais.


aku dengan hubby prefer minuman panas, hari hari mesti layan teh panas dan aku lagi suka minum PERLA COFFEE setiap kali berbuka...S E D A P

Ini pulak menu last week
Sambal kicap
Sotong tepung
Sup Tulang
Bihun Goreng

Menu last week juga
Ikan terubuk bakar dan air asam

Selamat bertarawih

1 comment: