Wednesday, July 30, 2014

Kuah Durian..Serawa Durian..Sup Durian

Lagi ..lagi dan lagi....Ramai yang story suasana raya kan....aku sebab raya kat KL/Selangor yang suasananya tak semeriah kampung so tak banyak laa storynya setakat kami anak beranak ngan jiran tetangga serta kekawan yang datang ziarah...

Bunga Api main, pasang pelita...kawasan rumah tak cukup lapang nak pasang punjut..(tak best),meriam buluh(jangan berangan nak dengaq bunyi kat bandar nii especially kawasan taman...)


Tolak tepi semua rendang, ketupat, ayam masak merah,nasi impit dan segala angkatan...kiuh muih pon tunggu nak abis syawal baru start cari lagi lagi bila tinggai serdak serdak..baru nak mengagau buka tin..time tuu baru terasa nikmatnya haaa NOW layan derian dulu nanti bila dah balik MIRI payah nak dapat !!! Kena tunggu December baru balik lagi perhhh lambat so sementara ada nii pulun habis habisan... Alhamdullilah setakat niii tak da laa lagi penyakit dok mai serang...takut juga dengan musim panas nii...makan durian lagi laa panas...kan kan kan

Ada balance durian semalam gigih aku buat kuah durian pulak makan ngan roti, ngan pulut pon ok gak taruh kuah santan hussss sedap

Sup durian ni panggilan anak dara aku..sesedap tekak dia jaa nak jahanamkan bahasa..!!





Aku kalau makan roti tak suka bahagian tepi so cam tuu laaa kaedahnya bila aku makan..lompong jadinya!!


2 comments:

  1. Cucu Puan Mazili, Kanser Leukimia ALL B- Cell.
    Puan Mazili ada cucu lelaki berumur 3 tahun 8bulan yang dulu menghidap kanser Leukimia ALL B-Cell (Acute Precursor B-Cell All). Kalau dulu dia mengalami komplikasi limpa dan hati yang dah bengkak tapi sekarang syukur dia dah sembuh dengan rawatan doktor dan rawatan dari Jutawan Herbs.Sekarang dia menjalani kehidupan seperti kanak-kanak sihat lain.
    ..................................................................

    ▪️Puan Roselawaty bt Jaafar, Kanser payudara tahap 2.
    Pada tahun 2019 doktor telah mengesahkan dia menghidap kanser payudara tahap 2. Sekarang ni dah sembuh dari kanser selepas membuat rawatan di hospital dan mengamalkan Jus Jutawan Herbs.

    .................................................................

    ▪️Puan Zalina bt Ismail, Kanser Payudara.
    Dia telah disahkan menghidap kanser payudara pada tahun 2018 dan kini dah sembuh setelah menjalani rawatan hospital dan merawat dengan rawatan Jus Jutawan Herbs.

    ..................................................................

    ▪️Puan Noraini Yusof, Kanser Payudara tahap 3.
    Pada tahun 2017 dia disahkan doktor menghidap kanser payudara tahap 3.size ketulan kanser Puan Noraini dalam 13.3 cm. Disamping meneruskan rawatan hospital, dia juga terus kekal minum Jus Neo Plus Jutawan Herbs yang juga merawat dan memastikan kesihatan terus baik. Keputusan ujian kesihatan semua bagus dan sekarang dah sembuh.

    ...............................................................

    Nanti boleh hubungi saya sendiri untuk testimoni2 td tu yer dan testimoni2 pesakit2 lain dan banyak lagi ..๐Ÿ˜‰

    Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap saya sendiri okay๐Ÿ‘‡๐Ÿป
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


    ๐Ÿ’Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..๐Ÿคฒ๐Ÿผ


    Call order wasap@call saya- En mohd zuhairi- 0174687570

    ๐Ÿ˜kalau wasap saya blas lambat (biasa nya sebab ramai yg wasap saya.)
    Tak pa nanti sy balas wasap pelan2 taw
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring
    En. Mohd Zuhairi ,Pengasas Jutawan Herbs- 017468 7570

    ReplyDelete