Thursday, August 28, 2014

Popiah Nestum Horlick lagi

Nak kata aku ini banyak sangat masa free tak juga tapi aku memang jenis tak reti duduk diam!!! Sure ada yang cakap..."alah duduk rumah boleh laa masak tuu ,masak ini...cuba kalau keja haaa mana sempat" atau "alah duduk rumah goyang kaki memang laaa macam macam bole buat"..!! 

Haaa ayat skema...!!!! Kalau sesapa yang bagi aku ayat ini mamang silap besaq laaaa....tempah lubang kubur jawabnya...!!!

Aku dah makan gaji sejak aku kat KL ini 17tahun jeeee....aku bukan jenis rajin sangat ke dapur pon masa bujang..jenuh arwah mak aku jerit...siap aku kunci pintu lagi..haaaa memang dasar PEMALAS kan..TAPI bila aku kawin, bila SAH laki aku salam tangan tok kadi, ammin kan doa...terus aku berazam untuk jani bini yang terbaek walaupon bukan sempurna...

Sebab tuuu segala urusan masak memasak ana yang ampunya...!!!Walaupon masa ada maid part masak memang aku pegang...!!! Sila laa maid aku gi bersenang senang layan anak aku...anak jee okie...tak pon pegi leee lipat kain baju...

Sejak anak sulung aku masuk sekolah sampai lee darjah 6, memang aku WAJIB kan bawa bekal ke sekolah...WAJIB tau so bila dah wajib pepagi sebelum subuh aku dah berkelentang kelentung bersilat kat dapur untuk breakfast and sekali siapkan lunch untuk anak anak aku balik sekolah nanti...Alhamdullilah bila siap jee rumah kat Bukit Jelutong aku pon dapat pindah ke Glenmarie...see nampak tak..allah permudahkan segara urusan aku...bila niat kita untuk keluarga.

Balik keja 5.30pm tak sempat buka baju keja terus aku sambung silat kat dapur untuk dinner...makesure dinner kena siap before 7pm sebabnya anak anak aku tuisyen kul 8pm pulak...

Kat sini nak seribu daya tak mau sejuta alasan..!!

So tak mau aaa dengar gosip gosip nak bandingkan keja dengan yang tak keja....sebenarnya yang tak keja ini lagi banyak kerja....Yang pegi opis 8jam jee keja...Yang tak keja ini asal buka jaa mata macam macam keja menanti...pejam mata time tidor jaaa baru rehat, kalau tak jangan harap..

Bagi aku sama jaa keja atau tak keja kalau kena part MEMASAK ini terpulang pada diri masing masing..!! 

Melalut sehhhhh !!! 

Hari ini punya ceta sambil layan masterchef canada tadi aku pun yang jenis tak reti duduk diam mengulung laaa kulit popiah...ingat nak mengoreng petang alih alih tengok jam sempat lagi sebelum keluar jadi bas sekolah menghangkut anak anak ammin's terusaku goreng ..heee boleh buat jajan dalam keta sementara menunggu nanti....


                        
**1 1/2 cwn nestum origanal (aku guna 2 pek 3in1)
**1/2 cwn susu tepung (aku guna fernleaf sebab anak dara tuu minum susu tu)
**1/2 cwn horlick (aku guna 2 pek 3in 1)
**1/2 cwn gula castor
#bahan campuran nii cukup untuk 40/50 keping kulit popiah
1 paket kulit popia (40 keping)


Sebalang aku hangkut masuk keta sambil tunggu, sambil krup krap,sambil layan novel

# resepi

1 comment:

  1. sedap sedap sedap..kalau kecik2 dulu ingat nestum ni utk makan2 gitu je dengan air susu..skrg dah macam2 boleh buat dengan nestum...

    ReplyDelete