Wednesday, August 10, 2011

BaZaR RaMadHan - StaDiuM

3rd time aku terjah sini....Bazar Stadium Shah Alam..  Bazar Ramadhan terbesar dan teramai sekali aku rasa leee kot sebabnya 2nd time ari tuu aku terjah ari ahad..perhhh sesak tuuuu sampaikan nak berjalan pon payah....lepas tuu ada pulak yang usung anak kecil , baby baby....wadussss cian seh bukan apa da lee panas, sesak pulak...cian kt baby leee tapi kalau tak usung sapa pulak nak mengasuh nya...tak paaa janji pegang tangan anak anak tuuu takut ilang kang satu keja lagi....

nasib aku tinggalkan si shazleen lam keta jee ngan ayah & kakak dia....melalak laa gak masa aku turun tuuu...tapi nak cepat & nak selamat & aku malas nak berhimpit sambil bawa dia...silap silap nak kena mendukung pulak...lagi payah.....
ngan cuaca time tuu panas pulak.....

masa tuu memang tak mengiurkan sebabnya aku tak sempat nak  telek, tak tenung pon apa yang ada....ramai sangat...aku pulak jalan cepat cepat......aku aim apa yang nak beli jeeee..... sempat lee aku beli air tebu, air mata kucing, samosa ngan nasi hayam kat zikri

aku suka singgah kt sini lagi dari Kat area umah aku pon ada kt depam mymaideen tuu, tapi pada aku leee kurennggggg BEST heheeh....nak yang best jeee...lepas tuu mahal juga laaaa ada sekali tuu aku beli pulut panggang ingatkan lam 50sen..perhh sekali 70sen..ingatkan bila rega da up saiz pon up lee sikit......tp pada mata aku sama jeee.....

lepas tuuu ada pulak berbagai jenis kuih kuih talam 2potong RM1.00 pada aku le mahal lee gak.....keee sebab aku kedekut haaa...!!!heeee 

so sebab aku M.A.L.A.S nak singgah kt bazar area umah aku tuuu, semalam lepas jeee keja terus aku singgah kt stadium lagi, time nii kurang sikit pelanggannya..so senang aku nak tropong apa yang ada....pada aku tahun nii kurang meriah sikit kot...!!!gerai pon cam tak berapa best...ok ok jee kot...pada aku leee...lepas tuu banyak yang menjual benda yang sama....& lauk campur pon xbanyak gerai....

aku yang penting nak cari kuih jeee....lauk pauk berbuka aku wat ala kadar jeee....

so semalam time tak ramai sempat lee aku snap gambar.....

gerai nii singgah beli air tebu RM3.50 & air mata kucing RM2.00



ayam golek
haaaaa tak ramai kan...so kalau tak mau bersesak terjah awal awal...


aku beli tomato ngan ayam masak merah semalam...
rasa best & murah
RM5.00




Tepung Pelita 5 RM2

Lepas tuu aku beli gak murtabak lupa nak snap gerainya..memang sedap terasa leeee semua ramuannya

then aku notice 3kali aku pegi 3kali aku singgah gerai kakak nii sebabnya kuih dia sedap-sedap...aku kalau kuih yang ada kepala nii selalunya jarang beli bukan apa takut...kang sampai umah kelapa da basi.....
tapi kakak nii punya memang best !!!
ada jual lompat tikam,kuih lopes, buah melaka, lepas tuu satu lagi aku tak tau nama....alah alah lompat tikam gak tapi semua kaler puith heheheehh aku tak pernah try pon

 aku beli lompat tikan ngan lopes....BEST...air gula dia pon BEST tak cair tak pekat sangat...
rasa cam petang ni aku nak singgah membeli lagi hehehhehe

on da way nak balik tuuu da jem....ingatkan keta rosak upanya ada accident....Sbb org bawak kete selow2 semata2 nak tgk kete accident kat seberang jalan.. rasanya baru accident kot...!!!

geram aku da lee nak cepat ambil sizikri & ain kat sekolah agama.... nak masak lagi!!sabar sabar ...
nasib baik jem tak panjang & lama..kalau tak masak aku lam keta tuuu


laaaa excident rupanya
takut aku tengok....so kekawan semua hati hati yee semasa memandu

selamat berpuasa


2 comments:

  1. pose kene double hati2...
    sebab semua pon xcenter...
    kepala pikir makan...

    ReplyDelete
  2. sdp nye aym golek tu... cam nak pi jek bazar ramdan kat seky 13 tu tp umh jauh lerr... ms blaja kat uitm nie la destinasi ku huhuhu..

    slm berknlan

    http://suteracintaku.blogspot.com/

    ReplyDelete