Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Ikhlas ucapan Terima Kasih kepada yang sudi menjengah ke blog saya ..
.

Friday, August 12, 2011

Agar Agar Oreo


Lepas berbuka malam tadi sempat lee aku mengodek dapur nak gak aku wat agar agar nii....sebabnya aku nak balas balik bekas mygood..good prend yang kasi agar agar gula melaka campur soya ari tuuuu..BEST!!!
agar agar berbalas agar agar lee polak..!!tak pee lee kot janji aku tak balas bekas kosong kaaaannn
so malas nak peruk lelama bekas tuuu memandangkan tahap kerajinan diwaktu puncak so.....taraaa...

 sempat lee aku merasa time sahur tadi....
bukan apa.....nak kasi orang kena lee rasa dulu kang tertawar keee...apa keeee heheheh !!!yummy

cittt sendiri makan sendiri cakap sedap..heheheh xmalu sungguh





Bahan-bahan


  • 1/2 paket agar-agar stripe 
  • 1 bungkus biskut coklat Oreo ( inti krim putih keluarkan)
  • 2 cawan air
  • 2 cawan susu segar (kalau takde leh ganti dengan bancuhan susu pekat manis)
  • 1/2 cawan gula
  • 1 ikat daun pandan
  • 2 sudu besar serbuk koko

Cara-cara


  1. rendam agar-agar kira-kira 2 jam sebelum direbus, kemudian masukkan 2 cawan air dan rebus agar-agar bersama daun pandan. Biarkan agar-agar betul-betul larut.Tapis 
  2. sementara itu blender halus biskut oreo, selepas itu masukkan susu segar, gula kacau sebati. Serbuk koko bancuh sedikit dengan 1 sudu besar air suam dan kemudian curah di dalam periuk agar-agar dan biskut oreo tadi
  3. setelah semua sebati, curah bancuhan agar-agar didalam acuan dan setelah sejuk baru disimpan di dalam peti ais, agar-agar akan menjadi dua lapis dengan sendirinya, or kacau kacau adunan tadi supaya tak berkumpul satu tempat.....kalau nak lapisan biskut oreo tu lebih tebal, boleh tambahkan kuantiti biskut oreo tadi.



 sesuai dimakan masa cuaca panas ataupun sebagai menu sampingan untuk anak-anak so da siap desert tuk berbuka nanti.....walllaaaaaaaaaaaaa

upppssss aku da kemaruk lagu raya tau......fill filll raya suda mari lol.....so layannnnnnn !!!!! kalau tak mau dengar tutup telinga yeeeeeee.....

5 comments:

  1. waaa agar oreo eh... slami ni mkn mv flurry oreo jek... sy PM alamat leh kirim sikit x? hehehe

    ReplyDelete
  2. @rudy_nizamrudy..heee bulehhhhh by da time smpi da cair...cammanoooo...ikut jee resepi tuuu sure awesome punya....!!!!

    ReplyDelete
  3. ape2 yg guna oreo mcm konfem sedap je..nk try la nnt..

    ReplyDelete