Saturday, February 5, 2011

Cuti Raya Cina Kami

Sini leee kami abiskan masa during raya cina khamis ari tuuu, nak balik kampung sapa pon xda kt Parit Buntar..maklumlaaa anak yatim piatu heee sadisss oooiii bila kekawan sebok nak balik kampung,kami nii arapkan kampung kt Bangsar jee laaa umah MIL aku...tp tuu sebab dekat sangat asal weekend jee mmg bertandang situ so kiranya x beesssttt ooo tak dee kampung niii...(bukan tak da tau cuma tak de sapa kt umah arwah parents aku tuu,nak arapkan kakak aku iskkk time cuti nii dia polak sebok nak melawat bandar)

So Taman Burung here we are...masuk kali nii da 2 kali kami melawat..aku pon x berapa pasti perbezaannya..yelah 1st time tuu pon msk sebab besday invitation kawan anak hubby aku so da wat kt situ kt area cafe terus leee kitaorg msk melawat masa tu pon cuma ada Zikri & Ain jee...+- da dekat 7 tahun baru leee aku gi melawat for 2nd time polak....

Kami anak beranak yang tak de aktiviti...opsss nii pon aktiviti riadah gak niiii, sebenarnya memang tak de plan pon lepas jee bekfas,  hubby ajak balik tapi budak2 da wat muka sepoloh sen tuu yang lajak tuuu...lagi pon this time cukup coroum...heheh yelah selalunya siZikri liat sikit nak berjalan niii sanggup dok kt umah ..wp pon kekadang tuu jenuh aku mengugut..tapi tak layannya...entah time nii nak polak dia mengikut...!!!! 

Idea laki aku lee niii soh berdiri bawah bird tuuu,hisss jangan dia melepas udah leee.....



Cantikkan

Burung nii time aku nak gi dekat lari polak...iskk cam lee aku nak angkut bawa balik


Anak anak ayam lam nursery,memula tuu aku seriau gak nak pegang yelah aku nii kan kasar sikit tergeliat tengkuk anak ayam tu ukang sapa susah ....!!!! aku gak..sikenit Shazleen pon alah alah takut so kasi tgk kejap jeee lepas tuu nak keluar leee alih alih dia meraung soh patah balik sbb nak pegang gak anak burung tuuu...

Keluar jee dari Nursery tuuu, nampak leee pertugas situ nak kasi burung unta makan so kitaorg pon gi lee tgk terus abang tuu soh kasi makan...Yang Zikri sua sayur tuuu agaknya paling tua kot & paling lapas sebabnya asal dia jeee dok sambar sayur tuuu...iskk kasi leee lein pulak...

aku nampak G E M....pakai baju tuuu..nak gak salah kan baju..husss kena hard working niiii
Sikenit nii tengak khusyuk tengok burung yang dok lalu tepi dia...tp bil aburung tuuu dekat haaa mula leee kepit kaki aku ....

Tak caya haa tenung gambar bawah...kan tul..eksyen jee lebih kenit aku tuuuu....




Burung yang da jinak..best tengok sebab diaorg pon tak takut kt orang..

Rehat sebentar ngan KIT KAT..heheheh penat oooo da lee tak bawa stroller(aku da giambil lagi dr dry cleaning)..hissss nii mau kedai tuu cuti 2,3 ari niii...nyesal pon ada tak gi ambil awal awal..


View dari bawah,nii point no.berapa aku tak sure yelahhhh sambil mendukung sikenit nak membaca pon tak sempat...nama burung pon aku tak sempat baca..baru nak tenung da kenit nii lari gi tempat lain..

nii pulak view dari atas...


Haaaa sekodeng apa tuu Sha!!!!!!!

Lam kul 330pm gak lee kitaorg keluar dari Taman Burung tuuu,on da way nak balik tuuu singgah lunch kat Bangsar Hill Park kejap alah kt kedai mamak tepi jalan tuuu...laki aku punya paverate,aku pulak suka "SWEET APOM" so sapa yang biasa area tuu sure tahunya tempat niii...
Nasi Kandar dia pon ok..ada Sotong Goreng,Ikan Jaket goreng,Ayam Goreng & tentu tentu leee Kari Kepala Ikan dia....i like uuuuuuuu tapi aku kureeeng makan nasi sekarang niii...dok keja menyuap sizidane ngan ain jeee...

Nii lee kedai mamak tepi jalan tuuu....apa yang kami makan hmmmm paparazi aku tak snap pon agaknya time nii dok ingat nak makan jeee...lepas makan time aku gi tapau Sweet apom tuu baru dia bawa keluar camera..sikskkkkk

No comments:

Post a Comment